DVD: Pingu - Stuiterpret

SubheaderDe nieuwste dvd van Pingu, Stuiterpret, herbergt totaal 9 afleveringen van deze olijke pinguïn. Lang voordat de pinguïn als "acteur" populair werd door films als Madagascar, March of the Penguins en Happy Feet beleefde deze vrolijk tetterende vogel zijn avonturen. In Nederland wordt deze serie nog regelmatig uitgezonden door de VPRO, maar ze zijn ook bij onze zuiderburen op Ketnet te bekijken. Voor diegene die daar niet op wil wachten is de dvd "Stuiterpret" mogelijk een oplossing. Overigens bespraken we op FOK! al eerder een dvd van Pingu.

De eerste serie films van Pingu liep van 1986 tot en met 1998, en bestond uit totaal 102 afleveringen en 1 special. Ze werden gemaakt door de Zwitserse studio Trickfilmstudio. In 2004 werd de serie 'overgenomen' door HIT Entertainment, en deze hebben in 2004 totaal 52 afleveringen gemaakt. Van deze set zijn nu de eerste negen afleveringen op dvd uitgebracht. Gelukkig blijft Pingu gewoon Pingu onder het nieuwe management, en tettert deze lekker door in zijn eigen taaltje, het Pinguinees. Dat brabbeltaaltje en de slapstickachtige avonturen zijn het hoofdingrediënt voor het wereldwijde succes.

De dvd van Pingu wordt aangeprezen met het bijzondere kenmerk dat deze een kindvriendelijke menustructuur zou bevatten. En inderdaad, deze is kinderlijk eenvoudig. Gewoon klikken op ok als het menu geladen is, en je krijgt 45 minuten jolijt van Pingu te zien. De afleveringen zelf zijn verder gewoon leuk om te zien, maar er springt er geen een echt uit. Bij alle verhaaltjes is er een duidelijk verhaal, dat op zich voorspelbaar is, maar niet direct zo overkomt. Voor de doelgroep is het gewoon 45 minuten entertainment, waarbij je na afloop wel op tijd iets anders moet opzetten, om te voorkomen dat je gek wordt van het steeds herhalende melodietje in het menu. Verder gewoon leuk vermaak, geschikt voor alle leeftijden, dus zowel jong als oud.

Label: CNR Releasedatum: 19 februari 2007 Kijkwijzer: