Boek: Phyllis Curott - De magie van de liefde

Het boek schetst een beeld van een jonge moderne vrouw uit New York, met een carrière,voor wie het moeilijk is om de juiste man tegen te komen. Phyllis Curott heeft dit autobiografische verhaal geschreven. Ze vertelt in het verhaal hoe ze na haar studie en begin van haar carrière in aanraking kwam met wicca, de witte hekserij. In romanvorm beschrijft ze hoe ze hoge priesteres wordt en hoe een liefdesbezwering van invloed kan zijn op een leven. Ook speelt erotiek een grote rol in haar leven.

Ze heeft haar liefdesbezwering uitgesproken en uitgevoerd en komt een aantal maanden later haar "ware" geliefde tegen. Nadat de bezwering is uitgekomen en de verliefdheid is verdwenen, komt ze tot de conclusie dat de liefdesbezwering niet heeft gebracht wat ze had verwacht maar wat ze op dat moment nodig had. Met de jaren leert ze binnen haar vrouwencirkel wat hekserij betekent voor een mens. Ieder mens heeft een heks in zich. Elke wens en elke bezwering, evenals elk gebed kan de mens helpen zichzelf te ontdekken.

Als moderne heks leert ze hoe ze haar bezweringen tot stand moet brengen en olie moet maken. Werkend in de winkel van hekserij voltooit ze haar opleiding tot priesteres en daarna tot hogepriesteres. De verschillende rituelen en bijeenkomsten worden uitgebreid beschreven, evenals eenvoudige bezweringen. Phyllis Curott leidt je rond in de wereld van de witte hekserij, de wicca. Het vormt mooie handleiding om meer te leren over hekserij en toepassingen daarvan.

Met behulp van de verschillende goden uit bijvoorbeeld de Keltische, Germaanse en Griekse geschiedenis, maar ook met kruiden en zelfgemaakte olie kun je aan de hand van dit boek leren om een liefdesbezwering te maken. Denk er wel om dat het niet mogelijk is om met een bezwering iemand aan je te binden. Wel kun je je relatie verbeteren of je ware liefde van dit moment vinden. Dit kan alleen als je jezelf helemaal gevonden hebt. Achter in het boek staan verscheidene recepten en bezweringen, maar ook functies van stenen en bloemen in de liefde. Alles wat in het verhaal wordt gebruikt kun je achterin terugvinden, hieronder vallen ook de meeste boeken die de schrijfster gelezen heeft om zich te ontwikkelen.

Phyllis Curott is advocate en hogepriesteres. Ze is President Emerita van het Verbond van de Godin, de oudste en grootste internationale organisatie in de traditie van de witte heksen. Als advocate met een eigen praktijk is ze gespecialiseerd in religieuze discriminatie. Dit is haar derde boek over wicca, hiervoor verschenen Het boek der schaduwen en Heksenkunsten.

Ik had al een interesse voor hekserij, maar het beeld wat ik had voldeed niet aan de beschrijvingen in het boek. De vele televisieseries en films zijn niet de werkelijkheid zoals in het boek wordt uitgelegd. Doordat het mooi in romanvorm is vastgelegd houdt het je aandacht vast. Er waren dan ook veel herkenbare punten, zo realistisch is het verhaal opgebouwd. Dat het dan ook autobiografisch is, maakt dat je wel het idee hebt dat je het zelf dus ook zou kunnen proberen en je ook een liefdesbezwering kunt uitvoeren. Een mooie handleiding en roman voor mensen die zich interesseren voor de wereld van de witte heks en hekserij.

Uitgever: Sijthoff ISBN: 90 245 5286 9 Pagina's: 370