Evenement: Nintendo E3 Games preview

Nintendo Dual Screen

Zoals ik in het begin al vertelde was er helaas niet met de Nintendo DS te spelen. Dit werd deels goedgemaakt door de trailers die te zien waren. Nou had ik al een groot deel van deze filmpjes gezien want ze staan op de site van Nintendo USA. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de Nintendo DS, helaas moeten we nog tot 2005 wachten hier in Europa en het enige dat ik kan zeggen is:
“NINTENDO SCHIET ALSJEBLIEFT EEN BEETJE OP!!”

Al met al was afgelopen vrijdag 2 juli een geslaagde middag. Nintendo heeft heel veel mooie dingen laten zien, met als klappers Resident Evil 4, Metroid Prime 2 en Donkey Konga en DK: Jungle Beat. Ik denk zelfs dat bijna alle getoonde games toppers worden! Het enige dat ik wel opmerkte is dat er heel veel sequels waren of games gebaseerd op een bestaande franchise (vijf Mario games en drie Donkey Kong games) en maar een paar nieuwe games. Dit is toch iets wat de laatste jaren steeds meer een trend wordt eigenlijk, elke game die ook maar een beetje verkoopt krijgt meteen een vervolg. Aan de ene kant is dit logisch natuurlijk, bekende naam, makkelijk geld verdienen, maar aan de andere kant raken een hoop gamers er misschien een keer op uitgekeken... Tijd zal het ons leren.

Wat wel weer positief is om te vermelden is dat bijna alle games die te zien waren echt leuk waren om te spelen, en vooral de trommels een leuke accessoire zijn voor de GameCube, qua humor en plezier past het zeker in het rijtje van Mario Kart en Mario Party.

Met de getoonde GBA titels bewijst Nintendo dat het ook nog in staat is om Mario uit te buiten en er leuke games mee te maken. De GBA zal sowieso nog wel even marktleider blijven, zelfs als de NDS en de PSP uitkomen, want 6 miljoen verkochte units verdring je niet even.

Nou, naast alle positieve dingen wil ik wel nog even een aantal dingen noemen die ik gemist heb:

De Nintendo DS speelbaar
Fire Emblem op de GBA