Game Review: Donkey Kong Country

Okee, dus het spel is niet origineel en ik heb ook al verklapt dat ik het nauwelijks moeilijk vind, maar dat maakt het nog niet meteen een slecht spel! Er zijn nog steeds mensen die nog nooit Donkey Kong Country hebben gespeeld (ik geloofde het ook niet maar het is echt zo!) en die mensen zullen het spel best vermakelijk vinden. Ook de die-hard Donkey Kong fans zullen dit spel kunnen waarderen, vanaf dit moment is Kong namelijk draagbaar!

Wat is er te zien?

Het spel is een plaatje om naar te kijken. In de tijd van de Super NES zag Donkey Kong er al goed uit en hoewel het spel weinig is veranderd tijdens zijn reis naar de Gameboy Advance, kunnen we nu toch ook weer zeggen dat er grafisch weinig mis is met Donkey Kong Country. Door verschillende achtergrondlagen die niet even snel bewegen wordt de illusie van 3D gewekt en zowel poppetjes als objecten bewegen heel natuurlijk.

En te horen?

Voor het geluid geldt eigenlijk hetzelfde, dat klinkt gewoon prima. Het is en blijft de Gameboy Advance en met een beetje GSM telefoon krijg je er hetzelfde uit, maar betere draagbare consoles zijn er gewoon niet op het moment. Ik dwaal af, de liedjes in Donkey Kong Country klinken vrolijk, vervelen niet zo heel snel en er zijn wat leuke jungle geluidjes in verwerkt. Ze passen daardoor prima bij het spel.

Hoe lang doen we ermee?

Doe je goed je best, dan ben je in een dagje door het spel heen. Zoals ik al zei, het is niet zo moeilijk. Dat hadden ze bij Nintendo ook door, want er is toch wat moeite gedaan om het spel wat langer te kunnen blijven spelen. In het DK Attack spel kun je een aantal levels uit het spel spelen in een race tegen de klok. Een time-attack mode dus, waar iedereen aan mee kan doen, door middel van je initialen kun je concurreren met de rest van je vrienden of familie!

De multiplayer mogelijkheden zijn beperkt. Met een Game Link kabel zijn spelletjes als Dance Beat en Funky Kong's Fishing Challenge te spelen, helaas hadden wij geen Game Link kabel.

Donkey Kong Country voor de GBA ziet er prima uit en klinkt even goed. Echter, het spel zelf is al niet echt origineel en daar blijft nog minder van over als je het spel simpelweg overzet naar een ander platform. Omdat het ook nauwelijks een uitdaging is om je al rollend, springend en stampend door de levels heen te werken is Donkey Kong Country alleen voor de echte fans en jongere kinderen interessant.

Donkey Kong Country krijgt van mij een 5.

PluspuntenMinpunten
  • Grafisch prima