FOK! Filmnieuws - Week 33

Wekelijkse filmtip - The Sum of All Fears

Zijn terroristen in staat om een massavernietigingswapen tot ontploffing te brengen op Amerikaanse bodem? Volgens de CIA zijn er minstens twintig landen, waarvan bijna de helft in het Midden-Oosten en Zuid-Azië, al in het bezit van massavernietigingswapens of bezig met de ontwikkeling ervan. Het is bekend dat er tienduizenden gereed stonden tijdens de Koude Oorlog. Momenteel zijn er volgens een rapport nog steeds 164 kernkoppen onvindbaar.

Met in de hoofdrol Ben Affleck als analist Jack Ryan bij de CIA en Morgan Freeman als CIA-directeur William Cabot geeft "The Sum of All Fears" een huiveringwekkend realistisch verslag van wat er kan gebeuren als zo'n wapen in verkeerde handen zou vallen. In het licht van het huidige politiek klimaat werpt de film een angstaanjagende blik vooruit en geeft een adembenemend beeld van hoe snel angst kan escaleren tot een zodanige paranoia dat mensen niet meer redelijk kunnen denken.

Details: USA - 123 minuten
Regisseur: Phil Alden Robinson
Cast: Ben Affleck, Morgan Freeman e.a.
In de bioscoop vanaf: 15 augustus 2002
Website: Klik hier
Kijkwijzer: Afgeraden voor kinderen van 12 jaar en jonger / Geweld

Wekelijkse filmwebsite tip

De website tip van deze week is de flashsite van Triple X. Naast de standaard zaken als een trailer (die iedereen zeker moet kijken), screensaver, wallpaper en icons biedt de site ook een gehele 'windows skin' aan. Deze maakt je desktop in een gehele 'Triple X' stijl. Een aanrader om eens uit te proberen.

De echte Vin Diesel-liefhebbers kunnen tevens kiezen uit merchandising, bestaande uit verschillende t-shirts en petten. Leuke extra op de site zijn de webcasts en highlights van de première van de film die te bekijken zijn via Windows Media Player of Real Player. Niet alleen zie je echte hollywood-sterren op de rode loper, maar ook Vin Diesel zelf komt voorbij. Opvallend aan de film 'Triple X' is dat deze wordt uitgebracht met twee soundtracks; een rock versie en een hip-hop versie. In de rock versie vindt je grote namen zoals Rammstein en Moby, de hip-hop versie is met namen als Nelly en Missy Elliot ook zeker niet slecht te noemen.

Opvallend en origineel is een aparte site voor 'Triple X The Game'. Deze zal binnenkort worden uitgebracht op de Game Boy Advanced en zal bestaan uit elf 3D-levels, inclusief drie waarin je lekker mag rond scheuren op een motor. Zoals in de film heb je de beschikking over de laatste high-tech wapens en gadgets. Voor de Game Boy Advance-bezitters dus zeker een 'must have'.