Game Review : Serious Sam 2 - TSE

Onmiddelijk viel me op wat een boel verschillende monsters er in het spel rondlopen. Van levende tornado's tot slijmerige kikkers, van overgeclockte stieren tot agressieve androids. Daarom vond ik dat de grote diversiteit aan wapens en monsters in het spel zijn eigen pagina verdient. Hieronder een paar van de raarste monsters en een verhaaltje erbij .

Beheaded Kamikaze

De Mental executeren al hun vijanden. De lichamen worden gebruikt om nieuwe soldaten uit te kweken. Deze soldaten hebben geen hoofd meer, dat houden ze in hun hand en daar ontvangen ze hun instructies mee, via een LCU, een Life Control Unit.
Echter, soms gaat het mis en dan is het hoofd beschadigd. In dat geval rest er maar een ding, en worden de lijken opgebouwd tot kamikaze-soldaten. Ze hebben alleen een broek aan (Je hebt nou eenmaal niet veel aan nog meer kleren als je toch zo dood gaat). Met twee bommen en een sensor net krachtig genoeg om jou te vinden, zijn ze zowel irritant als sterk.

Kleer Skeletons


De Kleers waren vroeger een lief ras. Een ras dat leefde op een planeet waar het altijd lente was. Ze hadden een zachte vacht, ze waren lief voor elkaar en ze leefden in vrede. Millennia lang leefden ze zo in hun uitgestrekte wouden, zonder technologie, want die hadden ze immers niet nodig. Ze deden niemand kwaad en geen enkel volk van andere planeten zat ze in de weg. Tot Mental kwam...

Hij vond ze bedreigend, en hij wilde ze allemaal dood. Waarom? Omdat hij het leuk vond waarschijnlijk. Op een dag verscheen een vloot van 7 miljoen schepen, die de hele planeet afbrandde met napalm. De Kleers waren uitgeroeid. De Mental, waren natuurlijk ook niet gek en gebruikten de skeletten en geesten van de Kleers om een nieuw leger van te smeden, een leger dat alles en iedereen aanviel waar Mental ze op af stuurt (jou dus).

Zorg Mercenary


Deze soldaten waren ooit geduchte krijgers in hun deel van het heelal. Ze vielen alles en iedereen aan, en vochten tot het einde door. Een soort Klingons, maar dan zonder eer(behoud). Op het eind hadden ze zoveel planeten veroverd dat ze geen idee hadden wat ze er mee moesten doen. Daarom besloten ze het wat rustiger aan te doen, en een lange vakantie te nemen. De meeste gingen naar de tropische planeten, om daar eens goed te relaxen. Echter, door het zonnebaden van 9 tot 5 hebben de meeste geen huid meer.


Wapens

Nog gekker en maffer dan de monsters al zijn zijn de wapens. Hier onder een paar wapens die al snel in je standaarduitrusting zullen zitten...

Minigun


Wie kent hem niet, de gigantische kogelspuwer uit deel 1. Gebaseerd op de Vulcan en de M134, dit nieuwe speeltje drijft zichzelf aan, heeft een ingebouwd magazijn en is vloeistof gekoeld. Hij schiet veel kogels in weinig tijd, dus zuinigheid is wel geboden.

Tommy Gun


Het oude mafia geweer is terug! Met hetzelfde ronde magazijn, en dezelfde look-and-touch. Het geweer is omgebouwd om naast de standaard 5.56 kogels allerlei soorten ammunitie weg te schieten. Minder ammo-verslindend en bovendien makkelijk te verstoppen in een vioolkist.

XOP Flamethrower


Een expirimenteel wapen, dat brandende stralen napalm wegschiet. Behalve dat de napalm overal aan blijft kleven, brandt hij ook een tijdje door. Daardoor roosteren je vijanden nog even na als je ze geraakt hebt. Erg handig als je 'toevallig' omringt bent door honderden vijanden.

Serious Bomb


Dit is geen wapen, maar, de naam zegt het al, een bom. En wat voor een! Je kan er drie van dragen, en dat zegt al genoeg denk ik. Gebruik er een en alle vijanden in de buurt zijn dood. Maar dan ook echt dood. Gewoon weg. De gigantische knal van deze jongen zorgt voor een schoon en fris level (met een fris citroen geurtje).