Problemen bij Soneraplaza/Quicknet

Soneraplazagebruikers hebben de laatste tijd grote problemen met de internet-via-de-kabel-aanbieder. Onze eigen Ted meldt mij zojuist dat hij al ruim 12 uur geen verbinding heeft, behalve met de site van soneraplaza zelf. Een kort bezoekje aan hun 'forum' leert me dat er zelfs mensen zijn die al twee dagen hun internetverbinding moeten missen.

Een kleine greep uit de berichtjes aldaar:

"IK WORD EEN BEETJE DOODZIEK VAN QUICKNET KAN ALWEER 2 DAGEN HET INTERNET NIET OP KUNNEN WE NU 'S NIET MET Z'N ALLE HIER IETS AAN DOEN ????????"

"Ook ik ben der schijtziek van, kan nog niet eens een fatsoenlijke mail versturen. Ik heb nu sinds een maand sonera en heb niks dan ellende"

"ik kan sinds gisteren ook niet meer het internet op en daar betaal je dan bijna 80 piek per maand voor, ik denk er serieus over om m'n abonnement bij sonera op te zeggen en over te stappen naar bART"


De problemen met Sonera/Quicknet zijn niet nieuw. Zelf had ik destijds met Sonera/Quicknet ook niets anders dan problemen en ellende. Hoe lang de uitval van Sonera/Quicknet nog gaat duren is onbekend. Op hun site, de enige site die de quicknetters nog WEL kunnen bereiken, maakt Sonera/Quicknet geen enkele melding van de downtime. Gebruikers die willen weten wat er aan de hand is kunnen immers voor 22ct per minuut de helpdesk raadplegen