Transformers Universe
Transformers Universe komt deze zomer uit voor pc. Time to roll out om Jagex aan de tand te voelen over deze game. David Nicholson geeft antwoord op enkele vragen over deze game.
Hoe zijn jullie op het idee gekomen om een Transformer-spel te maken?
In de dertig jaar geschiedenis van het merk heeft de Transformers-franchise steeds tot de verbeelding gesproken van mensen van alle leeftijden, over de gehele wereld. En nu met de op handen zijnde lancering van Transformers Universe deze zomer is Jagex er een deel van. We hebben samen met Hasbro een sterk partnerschap gevormd om een spel te ontwikkelen dat niet alleen past in het erfgoed van het merk, maar ook de huidige trends in online gaming weerspiegelt. Jagex heeft een fantastische basis door het succes van RuneScape om een online game-ervaring te leveren, via een webbrowser, waaraan geen enkel ander bedrijf in de wereld kan tippen.
Wanneer zijn jullie begonnen met het ontwerpen van Transformers Universe?
Het ontwerp en de ontwikkeling van Transformers Universe begonnen in 2011 toen we ons plan om een online browsergame, gebaseerd op de geliefde franchise, aangekondigd hadden. Het blijft een geweldig proces, omdat we samenwerken met Hasbro om een spannende en unieke online Transformers-ervaring voor fans van de franchise en de gamers te ontwikkelen.
Wat is de inbreng van Hasbro, afgezien van de licentie van de naam Transformers?
Wij werken nauw samen met Hasbro om de nieuwe krijgers te ontwerpen voor Transformers Universe. Ze helpen ons de personages te verfijnen, geven input over de richting van het spel en helpen om ervoor te zorgen dat alles wat we doen goed in de Transformers-franchise past.
Eerder is er gezegd dat Transformers Universe geen MMO is, maar een MOTA. Kun je beschrijven wat dat betekent?
MOTA staat voor Massively Online Tactical Action Game. Zoals de naam al doet vermoeden, is het een spel over actie en tactiek, en het gebruik van je krijgers, wapens en vaardigheden om je vijanden te verslaan en een overwinning voor je factie te boeken. Wij zijn een MMO, maar niet een MMORPG of MOBA. Ons spel beschikt over een brede gameplay die zowel PvP- als PvE-gamers zal aanspreken.
Een feature die veel fans graag zien: kan ik mijn eigen robot maken, of zal dit later worden toegevoegd?
In Transformers Universe kun je niet je eigen robot maken, in plaats daarvan zal je kiezen uit een verscheidenheid aan unieke en interessante personages die samen met Hasbro zijn ontwikkeld om naadloos te passen in de Transformers-franchise.
Wij zijn ons bewust van de populariteit van het creëren van je eigen personage, maar we vonden dat het creëren van op maat gemaakte Transformers zeer beperkend was en het een enorme uitdaging was om ze de moeite waard te maken. Alleen het maken van een Transformers-personage in het algemeen is al een grote onderneming. We moeten een voertuigvorm die er echt uitziet ontwerpen en dan uitvinden hoe dat voertuig om te toveren in een robot die er cool uitziet. Je kunt maar zoveel met deze elementen variëren voordat je functionaliteit verliest en als gevolg daarvan eindig je met weinig variatie in de beschikbare mogelijkheden.
Dus namen we de moeilijke stap om te herdefiniëren hoe personages werken in Transformers Universe, maar we zijn vastbesloten om gevarieerde en interessante personages te presenteren en te reflecteren in ons spel. We willen dat onze spelers zich kunnen uiten, dus er zullen tal van manieren beschikbaar zijn om je leger op maat te maken, inclusief het werven van je ideale team en het aanpassen van die strijders met augments, skins en tinten die bij jou passen.
Hoe zal de keuze van robot de wapenkeuze beïnvloeden?
Elke krijger heeft zijn eigen set van wapens en vaardigheden die ze gebruiken in een gevecht. Deze wapens helpen bij het definiëren van de personages. De vaardigheden van elk personage richt zich op het verbeteren van de doeltreffendheid van deze wapens en de dreiging van het personage op het slagveld.
Zullen robots meer dan alleen hun wapens hebben?
Elke robot bezit zijn eigen vaardigheden die hem zal helpen in de strijd, zoals de kracht om tegenstanders te vertragen of manieren om zichzelf en bondgenoten te buffen. Naast wapens en vaardigheden kunnen spelers items die kunnen worden gebruikt in de wedstrijden om een voordeel te geven maken of kopen .
Hebben robots in hun voertuigmodus andere wapens of vaardigheden of is het gewoon een manier om sneller te reizen?
Voertuigen vormen een fundamenteel onderdeel van Transformers en we willen echt zorgen dat ze meer dan alleen het Transformers Universe equivalent van mounts zijn. Elk voertuig heeft zijn eigen wapens en voordelen.
Wat kan ik in de hangar doen?
Je kunt er robots repareren, wapens en schilden upgraden of nieuwe robots aanschaffen.
Hoe zal Jagex geld verdienen aan deze game? Ik neem aan dat we ingame geld kunnen kopen, maar hoe gaan jullie ervoor zorgen dat het niet zal pay-to-win wordt?
Transformers Universe is een free-to-play-titel met microtransacties. Alle in-game valuta kan worden verkregen door alleen het spel te spelen zonder iets te betalen. Maar voor degenen die willen, kunnen betalingen worden gedaan om de toegang tot nieuwe personages en updates sneller te krijgen. We hebben er zeer bewust voor gekozen dat betalen geen garantie voor succes zal zijn, we hebben geen plannen om een pay-2-win-mechaniek voor Transformers Universe te introduceren. Microtransacties zijn voor het gemak, niet voor succes.
We hebben al een Guardian en een Demolisher gezien, maar hoeveel klassen zijn er beschikbaar per zijde?
Elk personage heeft zijn eigen specifieke rol in Transformers Universe, of ze nu een Guardian, of een all-out bruut zijn. We hebben ondertussen de sluier, of moet ik zeggen motorkap, gelicht van twee extra robots. Deze zijn de Autobot Front-Line en de Decepticon Conduit. Later volgen er meer.
In welke omgevingen zullen we vechten?
Transformers Universe heeft een scala aan speelbare mappen. Bij de lancering is er alleen de aarde, dus verwacht toffe steden, woestijnen, open velden en arctische omgevingen te zien. We hebben ook toegang tot Transformers-specifieke omgevingen zoals de basissen van de Autobots en Decepticons. Uiteindelijk hebben we het hele universum voor ons beschikbaar, dus we kunnen binnenkort onze spelers de kans geven om het uit te vechten op Junkion, tussen de ruïnes van Cybertron en ze misschien zelfs de snelle planeet van Velocitron laten ervaren!
Als ik veel win, en te vinden ben in de top van het klassement, zal ik dan meer voordelen hebben, afgezien van de eeuwige roem?
Succes leidt tot ervaring in Transformers Universe. Hoe succesvoller je bent, hoe meer experience points je krijgt voor je personages en commandant en hoe meer meer relieken je ontvangt.
Komt er een soort matchmaker om het eerlijk te houden voor alle spelers?
Ja, we willen ervoor zorgen dat al onze spelers een uitgebalanceerde ervaring hebben. We zullen binnenkort meer informatie naar buiten brengen.
Waar in de tijdlijn zal Tranformers Universe zich afspelen?
Transformers Universe is geïnspireerd op Transformers Prime, maar we hebben ons eigen verhaal en continuïteit.
Gaan we een aantal van de bekende robots, zoals Optimus Prime en Megatron, zien?
Er zijn zeker optredens van belangrijke Transformers-personages, maar we gaan niet onthullen hoe dat precies werkt ... Nog niet.
Hoe zal mijn spelen invloed op de wereldwijde oorlog, en dus het verhaal, hebben? Hebben jullie een grote verhaallijn afgetakt naar allerlei richtingen?
We hebben een gedetailleerd achtergrondverhaal waaruit blijkt waarom de Autobots en Decepticons naar de aarde zijn gegaan, en het markeert belangrijke details in de strijd tussen Optimus Prime en Megatron om de macht en hoe dit alles doorwerkt voor jouw commandant en je teamleden. Ons creatieve team doet dan ook veel moeite om een aantrekkelijk achtergrondverhaal te maken dat het spel context en betekenis geeft, maar niet door te veel verhaal in het spel zelf te stoppen. We willen dat je weet wat je doet en waarom je het doet.
Bedankt voor uw tijd.