CD: We R Hardstyle (Yearmix 2014)

Hardstyle, het is ervan houden of het keihard haten. Voor sommige mensen is het zelfs een way of life geworden. Ook in 2014 kwam er in dit muziekgenre weer genoeg uit. Brennan Heart, Code Black en Outbreak mixen het een en ander eens flink bij elkaar en daarmee hebben we de hardstyle jaarmix van afgelopen jaar te pakken. Of het wat is, is natuurlijk altijd nog de vraag. Worden de juiste nummers wel gekozen en in het juiste verband geplaatst? FOK! liet het eens even door de speakers knallen.

Op CD 1 nemen Brennan Heart en Code Black het samenstellen voor hun rekening en op CD 2 is die taak voor Outbreak. Wat blijkt is dat Brennan samen met Code Black toch net iets meer in hun mars hebben, CD 1 knalt namelijk net iets beter door dan de tweede. Dit kan natuurlijk aan allerlei factoren liggen, maar waarschijnlijk is het gewoon ervaring: Brennan Heart (Fabian Bohn) is namelijk al sinds 2002 actief in de hardstylewereld, terwijl Outbreak pas vanaf 2013 bekender is geworden bij een groter publiek.

Op die eerste CD staan regelrechte knallers zoals 'Follow the Light', 'Imaginary' en 'Ocarina'. Een nummer dat extra opvalt is 'I Want To Party', van Toneshifterz. Op de laatste plaat vinden we de naam van nog een bekende Belgische dj-formatie: Dimitri Vegas & Like Mike - die bij het grote publiek bekend werden met het anthem van Tomorrowland 2013, 'The Way We See The World', dat overigens geproduceerd werd door Afrojack.

WE R Hardstyle doet wat het moet doen, namelijk alle hardstyleplaten die opgevallen zijn dit jaar eens even haarfijn naast elkaar leggen. Wat volgt is een compilatie die een flinke nacht in beslag neemt om van te genieten. Op de CD's is namelijk meer dan vijf uur aan materiaal te vinden. Zoals gezegd is het bij dit specifieke genre vooral een kwestie van haten of houden van, maar voor mensen die ''houden van'' zouden kiezen is het een mooie aanwinst.