Bird Mania 3D

Exclusief voor Nintendo 3DS

Een veelgehoorde klacht over 3DS-games is dat ze te duur zijn. In de winkel betaal je al snel veertig euro voor een game en zelfs in de eShop zijn games van rond de tien euro geen uitzondering. Toch is er goed nieuws dankzij Bird Mania 3D. Deze game, die speciaal voor 3DS ontwikkeld is, kost je slechts twee euro's! Daarmee plaatst het zichzelf en ook de 3DS in een markt waar miljoenen in omgaan dankzij titels als Angry Birds, Fruit Ninja en Doodle Jump.

header

De bedoeling van de game is simpel: vlieg zo ver mogelijk zonder iets te raken en scoor daarbij zo veel mogelijk punten. Je verzamelt sterren en ballonnen en kunt een multiplier inzetten door tegemoetkomende vogels uit de weg te beuken met je turbo. Deze turbo is niet ongelimiteerd en als je botst zonder turbo ben je af. Bovendien gaat de game steeds sneller naarmate je verder komt waardoor het steeds lastiger wordt om alle obstakels te ontwijken.

Bird Mania houdt daar op, er is niet meer te beleven dan de steeds sneller vliegende vogel. Als je goed bent gaat de game oneindig door en anders begin je weer opnieuw. De layout van de levels, alsmede de achtergronden, veranderen wel steeds maar het blijft hetzelfde allemaal. Dit is op zich geen probleem, maar het past eigenlijk beter op een smartphone dan op een 3DS waar je over het algemeen toch wat meer value for money krijgt. Ook mis je online leaderboards zodat ik geen idee heb of mijn topscore van zo'n 2500 punten nou veel of weinig is.

Bird Mania 3D is simpel van opzet, kent weinig diepgang en past beter op een mobiele telefoon dan op een 3DS. Toch is het ergens behoorlijk verslavend en kun je voor die twee euro ook niet echt een kat in de zak kopen. Geen aanrader, maar ook geen afrader dus.

2

Zie hier de FOK!games beoordelingsrichtlijnen.