CD: Skrillex - Bangarang

Nadat Sonny Moore, alias Skrillex, eerder al naam in Europa maakte met Scary monsters and nice sprites lijkt deze EP zijn bekendheid alleen maar te vergroten. Op de schijf werkt hij samen met flinke namen zoals Ellie Goulding, bekend van Lights en Sirah, bekend van WEEKENDS!!!.

Het album start met Right In, het enige liedje op het album waar Skrillex alleen aan heeft gewerkt. Het nummer is pakkend en is een aangenaam begin van het album. Er waren vooraf al kritieken dat het album, en Skrillex op zich, geen echte dubstep is en daar is wat voor te zeggen. Het album is catchy, met wel duidelijk invloeden van dubstep, maar er zijn ook geluiden uit de house-scene en zelfs uit de trance-scene te horen.

De beste samenwerkingen zijn te horen met Sirah, een rapster die op twee verschillende nummers van het album te horen is. Het voegt iets toe aan de muziek van Skrillex en is aan de andere kant ook weer niet zo overdreven aanwezig als bijvoorbeeld 12th Planet in het nummer Right On Time, wat wel een kermisnummer lijkt. De vocals passen verder wel prima bij de muziek, maar het is wel duidelijk dat de producer de commerciële kant op gaat, iets wat hem ook al langer verweten wordt. Ook klinken de nummers wat makkelijker gemaakt dan zijn vorige tracks. Ook de afsluiting, met Summit, is geen succes.

Al met al is het dus geen verkeerde EP om een keer te beluisteren. Het is niet iets wat je dagenlang aan kunt horen en na een tijdje zul je waarschijnlijk niet eens meer weten dat deze plaat in de kast staat, maar nummers als Kyoto en The Devil's Den zijn zeker het luisteren waard.