CD: Hardstyle - The Ultimate Collection Volume 1

De dubbel-cd kent veel grote namen. Onder andere D-Block & S-te-Fan, Frontliner en Coone zijn op het album te horen met hun nieuwste platen. Naast deze gevestigde namen is er ook op dit album weer plek voor nieuw talent. Zo zijn Degos en Kodex ook te horen en laten met de nummers Chasing Stars en Life is Finite horen zeker niet onder te doen voor de grote namen binnen de hardstyle.

Het album begint meteen goedToneshifterz laat op het tweede nummer al zijn kwaliteit horen met het nummer Party Down, dat opgenomen is samen met S-Dee. Het nummer zet meteen de toon die doorgetrokken wordt op de rest van het album. Onder anderen Josh & Wesz met het nummer Dstrcn en The R3belz met Armageddon zorgen ervoor dat de plaat zeer prettig wegluistert, de nummers zijn prima aan elkaar gemixt en ook de nummers an sich zitten nagenoeg allemaal goed in elkaar. Enige mindere nummer van de eerste schijf is I'm Alive van The Pitcher & Slim Shore.

Ook over de tweede schijf is weinig te klagen. Over de volgorde van de nummers is duidelijk nagedacht, nummers die elkaar opvolgen passen ook prima bij elkaar en ook degene die de nummers aan elkaar heeft gemixt heeft weer zijn werk goed gedaan. Technoboy 'N Tuneboy stelen samen met BrennanHeart wel de show op de tweede schijf met het nummer Punk Fanatic (Technoboy vs. Tuneboy Brass Mix). Daarnaast zijn de nummers van Zany & Nitrouz en Coone (resp. Loney Dark en Beat on My Drum) het vermelden waard.

Al met al is door Cloud 9 weer prima werk afgeleverd met de eerste editie van dit jaar. Er is duidelijk nagedacht over de volgorde van de nummers, de nummers zelf zijn ook van hoge kwaliteit en er is ook prima gemixt door de dienstdoende dj. Kortom: prima cd voor iedere hardstyle-fan.