Tekken 6

Aan modi hebben we geen tekort in Tekken 6. Uiteraard vinden we alle klassieke modi uit de vorige delen weer terug. Zo zul je weer zo veel mogelijk characters in een rij moeten verslaan in de Survival-mode, vechten tegen de tijd in Time Attack en je moves oefenen in de Practice-mode. Ook kunnen we gamen zoals we dat in de arcade-hallen gewend zijn, je probeert ook hier een reeks karakters te verslaan alleen heb je nu een continue-mogelijkheid. Ook hier zien we Azazel als eindbaas terug. Uiteraard heeft Tekken 6 ook online mogelijkheden. Zo heb je de Player Matches en de Ranked Matches. Zoals we dit in elke game eigenlijk terugzien is de Player Match bedoeld om wat te oefenen of om tegen vrienden te spelen. De Ranked Match kun je daarentegen gebruiken om een zo hoog mogelijk plekje op de leaderboards te bemachtigen. Je zult merken dat je karakters tegen zult komen die er anders uitzien dan jij. In de Scenario Campaign vindt je verschillende items en zul je ook gold vinden. Dit kun je gebruiken om je karakter naar eigen smaak aan te kleden. Dit systeem is enorm uitgebreid en behoorlijk tof om te gebruiken. Je zult dus prachtige karakters tegenkomen in de online modi die stuk voor stuk uniek zullen zijn.

Grafisch valt Tekken 6 een beetje tegen. De omgevingen waar je komt zien er allemaal best mooi uit, maar de karakters zelf hadden een wat grotere opknapbeurt kunnen gebruiken. Nieuw in dit deel is de mogelijkheid om je tegenstander door vloeren en muren heen te slaan. Dit is me nog niet vaak overkomen, en het lijkt dan ook een beetje willekeurig te gebeuren. Als het dan gebeurt zie je een paar plankjes wegvliegen en sta je vervolgens in een nieuw deel van het level. Op zich een leuke toevoeging natuurlijk, maar de uitwerking had wat origineler gekund. Zoals we van Tekken gewend zijn zien we ook dit deel de verschillende \'poofjes\' en sterretjes weer terug als je iemand raakt. Leuk natuurlijk dat ze dit blijven doen, maar het is niet bepaald positief voor het hele grafische gebeuren.

De gameplay van Tekken is dicht bij zijn roots gebleven en het is leuker dan ooit om met een maat een potje te spelen op de bank. Voor de Scenario Campaign hoef je de game niet in huis te halen, de controls van deze mode zijn frustrerend irritant en bovendien is het gewoon niet leuk om te spelen. De verschillende offline-modi zijn in je eentje leuk om te spelen en ook online is het natuurlijk altijd leuk om te zien hoe slecht of goed je eigenlijk bent. Grafisch is de game niet om over naar huis te schrijven, maar toch is het duidelijk dat alles een flinke opknapbeurt heeft gehad. De laadschermen in de game is ook een puntje waar je je aan kunt irriteren. Zo zul je na zo\'n beetje alles in de Scenario Campaign een laadscherm tegenkomen wat net even te lang blijft hangen. En ook in de offline-modi zul je net iets te vaak laadschermen tegenkomen. Tekken 6 is een game geworden die zowel Tekken-fans als fans van het fighting-genre als een welkome toevoeging in hun verzameling mogen zien.