Dissidia: Final Fantasy
In de Arcade mode kies je een karakter en moet je een reeks van vijf vijanden verslaan. Hier kan je alle karakters kiezen en krijg je een random groep van vijf vijanden voorgeschoteld. In de Quick battle mode kan je je eigen karakters met hun vaardigheden die je hebt ingesteld gebruiken in een gevecht tegen een vijand die je zelf gekozen hebt. In de Communications mode kan je via Ad-Hoc een gevecht spelen tegen een vriend die dichtbij is en ook de game in bezit heeft. De game heeft jammer genoeg geen online mogelijkheden dus het blijft bij de Ad-Hoc gevechten. Deze modes zijn vooral voor mensen die even snel een potje willen vechten en daar zijn deze modes perfect voor.
Er zijn 11 stages waar maar een enkeling redelijk leeg oogt. In deze stages heb je een soort van rails waar je overheen kan grinden waardoor je snel op een andere positie kan komen. In veel stages kan je ook verschillende objecten vernietigen door je tegenstander er doorheen te rammen. In sommige omgevingen heb je plekken waar je naar beneden kan vallen omdat er geen omgeving meer is. Als dat gebeurt wordt je terug geplaatst naar een stuk grond waar je wel kan staan en kan je verdergaan met het gevecht.
Grafisch ziet de game er geweldig uit, zeker voor een PSP-game. Square-Enix toont weer dat ze veel aandacht besteden aan de elementen van de game. De menu’s zijn in de typische Final Fantasy-stijl en zien er erg vertrouwd uit. De cutscenes zijn een genot om naar te kijken en ook in-game ziet het er top uit. De aanvallen zien er goed uit en vooral de Ex Burst aanvallen zien er fantastisch uit. De maps zijn ook erg mooi en er is ook sprake van vernietigbare omgevingen. Alle characters zijn opnieuw gemaakt voor deze game en zien er uit zoals je ze in de Final Fantasy-reeks kent. Zo zijn ook de characters uit de oudere Final Fantasy games van sprites naar 3D gebracht en dat hebben ze uitstekend gedaan.