Fat Princess

De sfeer van de game is geweldig en is iets wat ik nog niet eerder heb gezien. De game is erg kleurrijk maar is zeker niet voor kleine kinderen. Bloed vloeit rijkelijk en de karakters hebben hun mondje bij zich. De hele game zit boordevol met droge humor, iets wat ik erg kan waarderen. Naast de capture-the-princess mode is het ook mogelijk om andere klassieke modi te spelen zoals Team Deathmatch. Mijn favoriet is de soccer-mode waarin het de bedoeling is om een bal in een doel te schoppen terwijl het bloed om je oren vliegt. Het is ook mogelijk om je eigen karakter helemaal naar eigen wens aan te passen met keuze uit veel verschillende haar-stijlen, baarden en kleuren.

De game is een echte multiplayer-game maar is ook in singeplayer te spelen. Hierbij worden de andere spelers gespeeld door bots die erg goed werken. Ook tijdens de multiplayer-games worden lege plekken opgevuld met bots wat er voor zorgt dat er altijd genoeg karakters op de map aanwezig zijn om een leuke speel-ervaring te bieden. Toch zul je de game voornamelijk willen spelen met andere mensen alleen zijn er tot nu toe een aantal problemen met de servers. Het duurt vaak erg lang voordat er een game gevonden kan worden waarop je kunt spelen en als die dan eindelijk gevonden is, is er vaak last van lag. Dit bederft de pret enorm en is eigenlijk onacceptabel voor een game die volledig draait om online-play.

Het is erg leuk om met de verschillende klassen te spelen en het systeem met de mutsen is origineel en werkt erg goed. Toch zijn er een aantal problemen met de balans tussen de verschillende karakters. Als Warrior ben je vaak al dood voordat je de vijand bereikt en het spammen van de area-of-effect aanvallen van de Mages zijn erg vervelend en overpowered. Een ander probleem is de communicatie tussen de spelers. Het is mogelijk om via de headset met elkaar te praten maar het gebeurt te weinig waardoor iedereen maar wat doet zonder er goed bij na te denken. Vaak worden de gevechten gecentreerd op één bepaalde plek in de map waardoor het een grote chaos wordt met 32 spelers die door elkaar heen rennen. Grootste probleem is dat er dan totaal geen progressie meer in de game zit. Deze gevechten kunnen soms een uur duren zonder dat één van de teams ook maar dicht in de buurt van het verkrijgen van de prinses is geweest. Als een team goed met elkaar communiceert en ze goed weten hoe ze de klassen moeten spelen, dan is het erg leuk. Helaas gebeurt dit te weinig waardoor de game erg snel saai wordt.