Rise of the Argonauts

Naast de combat zal je veel tijd besteden aan het praten met andere karakters. Dit werkt met een systeem zoals we kennen van Mass Effect. Tijdens het praten is het mogelijk om je antwoord alvast te kiezen. Je kunt kiezen uit een aantal antwoorden die in lijn staan met de verschillende goden. De antwoorden van Ares zijn vaak direct en hard terwijl die van Athena een stuk menslievender zijn. Door antwoorden van een bepaalde god te kiezen kan je weer gunsten van die desbetreffende god ontvangen. Dit werkt erg leuk en zorgt ervoor dat het leuk is om bepaalde antwoorden te kiezen. Toch is dit de enige reden om voor een bepaald antwoord te kiezen. Helaas komen alle antwoorden altijd op hetzelfde neer en is het eindresultaat van elk gesprek altijd hetzelfde. Dit is erg jammer want je besteedt erg veel tijd aan de verschillende conversaties terwijl deze eigenlijk niet veel invloed hebben op het verloop van het verhaal. De voice-acting van de karakters is goed maar de gesprekken zelf zijn vaak nogal saai omdat er vrijwel niets gebeurt.

De game zelf ziet er redelijk goed uit. De karakters zien er over het algemeen goed en gedetailleerd uit. De omgevingen daarentegen zijn op het ene moment indrukwekkend maar op het andere moment vrij saai en onaantrekkelijk. Daarnaast hebben de makers voor een aantal dingen gekozen die het spelen soms erg frustrerend kan maken. Zo hebben ze gekozen om de HUD zo minimalistisch mogelijk te maken. Toch zou een mini-map erg handig zijn geweest. Vaak is het moeilijk om te zien waar je nu naartoe moet en moet je helemaal door het menu heen om de map te vinden. Ook hebben de makers ervoor gekozen om Jason niet te laten springen. Dit limiteert niet alleen de combat maar zorgt ook voor frustratie als je helemaal om een perkje heen moet lopen omdat je de stoeprand niet op kan komen.

Omdat het spel Rise of the Argonauts heet zou je verwachten dat de Argonauten een grote rol spelen in de game. Helaas valt dit nogal tegen. Er zijn verschillende Argonauten die met je mee kunnen. Zo heb je de grote bruut Hercules, een boogschutter en een tovenares. Deze staan allemaal hun mannetje in combat. Helaas heb je helemaal geen controle over ze. Ook komt het zelden voor dat je een gesprek met ze aangaat of dat ze zich bemoeien met de beslissingen die jij neemt.