Devil May Cry 4

Dante en Nero hebben allebei, zoals je kunt lezen hun eigen specialiteiten. Het is afhankelijk van de voorkeur van iedere speler wie hij of zij beter in de hand ligt. De een zal beter zijn in het uitvoeren van combo\\\'s in de verschillende stijlen van Dante en het ander zal kiezen voor de \\\'Devil Bringer\\\' en de exceed-mogelijkheid van Nero. Maar het spelen van beiden om het spel uit te spelen is onvermijdelijk. Mocht je, je toch willen uitleven met je favoriete character, dan kan dat in \\\'Bloody Palace\\\', een soort van survival mode.
Later in het spel zul je ook kennismaken met de \\\'Devil Trigger\\\'. Dit laat zowel Nero als Dante hun demonen vorm naar boven halen, waardoor ze tijdelijk nog sneller zijn en nog meer schade aanrichten tegen hun vijanden. Het combineren van Nero\\\'s of Dante\\\'s aanvallen in deze vorm leveren bij bijvoorbeeld eindbazen, nieuwe, onverwachte en vooral sterke combo\\\'s op.

Devil May Cry 4 staat bekend om het vechten in stijl. Dat vechten is net als in de vorige delen geweldig, maar dit keer is er zelfs een schep boven op gedaan dankzij verscheidene verbeteringen en aanvullingen.

Het ranksysteem van DMC is in dit deel ongeveer gelijk gebleven. Van de amateuristische D rank naar C, B, A, S, SS en de meest professionele SSS rank. Maar dit keer worden jouw behaalde ranks gedurende de gevechten bijgehouden door een \\\'stylepoints\\\' teller onder je rankbalk. Want waar het spel omdraait is het zo stijlvol en variërend mogelijk te vechten om die SSS rank iedere keer te halen zonder een keer geraakt te worden.
Iedere monster, baas en object die jij vernietigt, laat een aantal orbs achter. Deze \\\'red orbs\\\' die je voorheen gebruikte om combo\\\'s te kopen worden in DMC4 puur gebruikt om items mee aan te schaffen, voor bijvoorbeeld healthitems of andere orbs die jouw D.T. te verlengen of gezondheidsbalk verlengen. De hoeveelheid \\\'red orbs\\\' wordt ook bepaald door de \\\'stylepoints\\\' die je behaald gedurende de gevechten met de monsters.
Aan de hand van jouw behaalde \\\'stylepoints\\\', in combinatie met het verzamelen van \\\'orbs\\\' en de snelheid waarmee je de missie uitspeelt, wordt jou uiteindelijke eindscore gegeven. Vervolgens wordt op basis van je eindscore een rank van D tot S bepaald en op basis van je rank krijg je \\\'Proud Souls\\\'. Deze \\\'Proud Souls\\\' kun je vervolgens besteden aan het kopen van combo\\\'s voor bijvoorbeeld geweren, zwaarden of de vaardigheden van je huidige persoange. Hoe beter je score eindscore is bij iedere missie, hoe meer jij als zal kunnen kopen.
Even alles hierboven kort samengevat: Zomaar het hak- of schiet knopje constant indrukken is redelijk nutteloos en levert je totaal niets op.

...ZO hoor je te DMC4 te spelen...<\/center>