Juiced 2: Hot Import Nights

Voordat je begint met het najagen van challenges, ga je eerst aan de slag met het verbouwen van je \\\'ride\\\'. Dit gedeelte van de game is minimaal net zo belangrijk als de races. Het is bij deze game niet alleen bedoeld om te tunen als een leuk extraatje, maar het is ook een manier om snel een hoop geld binnen te halen via Xbox Live.


<\/center>
Het tunen van je auto gebeurt zoals we dat in het verleden met andere games al gewend waren. Er kan gekozen worden uit verschillende standaard auto onderdelen welke allemaal gecustomized kunnen worden, al moet er wel gezegd worden dat de keuze in nieuwe onderdelen wel erg beperkt is. Dit geldt overigens niet voor het standaard aantal decals (patronen voor op je auto) waar je mee kunt werken, dit is echter ook wel logisch aangezien je je eigen decals (de totale paintjob van je auto) online te koop kunt zetten net zoals je dit met je auto collectie kunt doen.
De belangrijkste upgrades aan je auto zijn natuurlijk niet de appeltjesgroene lak of de pimpelpaarse velgen die je aan kunt brengen, maar deze bevinden zich wat minder in het zicht en dan met name onder de motorkap.

De performance upgrades aan je auto bestaan uit drie delen, namelijk power, handling en weight reduction. Per race klasse zijn er drie race pakketten welke je aan kunt schaffen. De eerste is zonder extra moeite verkrijgbaar, maar voor de twee betere pakketen zul je ook hier weer challenges aan moeten pakken. Deze variëren van het een hele ronde boven een bepaalde snelheid blijven en het verbreken van een racetijd tot het winnen van een race tegen een in de basis snellere auto. Deze challenges hoeven maar één keer gehaald te worden en daarna is de upgrade voor elke auto die je in de toekomst wilt uitbouwen beschikbaar.

Wanneer een upgrade voor een bepaalde klasse gekocht is, kun je niet meer met deze auto in een lagere klasse deelnemen, tenzij je de auto downgrade. Het is alleen erg onlogisch, dat mocht je de auto daarna weer willen upgraden met een race package die je al eerder had gekocht, je weer je creditcard zal mogen trekken om hem aan te schaffen. Het is dan ook logischer en niet eens veel duurder om per race klasse een andere auto te kopen en deze voor zijn eigen klasse maximaal uit te bouwen.

Een andere feature van de game is de Driver DNA. Je DNA bouw je tijdens je races automatisch op, het karakteriseert je rijstijl. Haal je veel in en smijt je je auto met piepende banden door de bochten dan bouw je langzaam een agressief aangelegde oranje-rode DNA streng op. Rij je juist op een coole en volledig beheerste manier over de baan dan kleurt je DNA naar ijzig-blauw. Echt veel nut heeft het verder niet, je kunt er alleen de rijstijl van je tegenstanders mee bekijken en inschatten. Ook kun je een crew opbouwen met andere computergestuurde rijders, waarbij je aan hun DNA kunt zien hoe hij of zij zich op de baan zal gedragen. Je crew heb je overigens alleen mee te maken tijdens zogenaamde crew races, waarbij je samen met je maten het beste team te worden om de overwinning te behalen.