The Settlers: The Heritage of Kings

Het mag dus duidelijk zijn dat dit deel van the Settlers maar weinig gemeen heeft met zijn voorgangers. Dit hoeft echter niet te betekenen dat dit deel een slechte game is. Helaas laat wat er voor de originele gameplay in de plaats is gekomen sterk te wensen over.

Het grootste mankement aan de gameplay van dit deel in de serie is dat het gewoonweg te simpel is. Je zorgt dat je genoeg grondstoffen hebt van elk type en behuizing/voedsel voor je werknemers. Alles staat netjes aangegeven en je hoeft er dus totaal geen moeite voor te doen om alles soepel te laten verlopen Een goedlopende resource-productie opzetten is zeer simpel hierdoor, de developers zullen gedacht hebben dat hierdoor zo min mogelijk af zou leiden van het combat-gedeelte van het spel.

<\/center>

Helaas laat ook dit gedeelte sterk te wensen over, je trekt ten strijde met een zeer beperkt aantal verschillende eenheden en een aantal helden (slecht gejat van Warcraft III). Maar echt strategisch wordt het nooit, het gaat er puur om dat je zoveel mogelijk krachtige eenheden hebt. In dit opzicht lijkt het vrij sterk op RTS-games uit de 90\\\'s welke eigenlijk nog niet zo strategisch waren. Geavanceerde unit commands ontbreken eveneens, je kunt enkel klikken op de vijand en hopen op het beste.

Ook de multiplayer in deze game is werkelijk belabberd, het is traag en het draait puur om wie de meeste en beste eenheden kan maken.