Boek: Paris - Hotels and More

Parijs is de lichtstad van Europa, maar bovenal de stad van de liefde. Parijs is een geliefde bestemming voor veel reizigers. Elk jaar bezoeken meer dan dertig miljoen mensen de Franse hoofdstad, om zich te vergapen aan de prachtige gebouwen, de heerlijke sfeer en om te genieten van de geweldige keuken. Al die bezoekers moeten natuurlijk ook ergens overnachten en als het gaat om hotels is Parijs een bijzondere stad. In de 'gewone' reisgidsen vind je natuurlijk genoeg adresjes en tips over geschikte slaapplekken, maar zelden krijg je dan een goed overzicht van alle luxe en weelde binnen die hotelmuren. Reden voor Angelika Taschen om een boek te publiceren over de beste Parijse hotels en meer. Het boek Paris - Hotels & More is, niet geheel ontoevallig, op de markt gebracht door uitgever Taschen en sinds kort verkrijgbaar.

In het voorwoord van Angelika Taschen maakt ze al snel duidelijk dat haar boek geen gidsje is voor elke reiziger. Ze selecteert op kwaliteit, ruimte, ligging en ontwerp en let daarbij zeker niet op de centen. Het boek is dan ook bedoeld voor de welgestelde reiziger of voor hen die er specifiek voor hebben gespaard. En als je kosten noch moeite spaart, dan wil je natuurlijk niet in een hotelkamer in een buitenwijk zitten. Daarom beperkt Taschen haar keuze dan ook tot de echte 'binnenstad' van Parijs, zeg maar alles binnen een straal van een paar kilometer rond de Notre-Dame (arrondissementen een tot en met zeven en zestien tot en met achttien). Het blijft echter niet alleen bij hotels; Angelika geeft ook tips als het gaat om restaurants, bars en bijzondere bezienswaardigheden. Bij het doorbladeren van het boek wordt in ieder geval direct duidelijk waar Angelika Taschen van houdt: traditie en design. Door de schitterende foto's van Vincent Knapp krijg je een mooi inzicht in de meest luxueuze hotels, beste restaurants en meest charmante uitzichten van Parijs. Alleen al bij het doorbladeren zal zelfs de grootste strandliefhebber nog in de verleiding komen om toch een stedentrip naar Parijs te boeken.

Dat Parijs een geweldige stad is, is al lang en breed bekend. Het boek Paris - Hotels & More geeft je de kans om onbekende parels te ontdekken en geeft een mooie blik achter de muren van de beste hotels van Parijs. Houd er wel rekening mee dat je een flinke bom duiten mee mag nemen naar de lichtstad, want Angelika's tips zijn nou niet bepaald goedkoop. Het boek daarentegen wel; een schitterende uitgave voor maar twintig euro.

Uitgever: Taschen ISBN: 9783822849613 Pagina's: 224