CD: Mid Summer Megamix 2004

Zoals ik in de intro al zei is de zomer in volle gang en word je op de radio dood gegooid met de nieuwste zomerhits van dit moment. Mid Summer Megamix 2004 is dan ook een CD vol met de hits van dit moment. De hoes ziet er aardig TMF/Radio 538-like uit. Natuurlijk moet er een dame opstaan met zo min mogelijk aan in frisse zomerkleuren. De CD zelf begint met het nummer "Deepest Blue" dat op dit moment grijs gedraaid wordt bij elk radiostation. Deze loopt over in "I Like it" van Narcotic Thrust die ik ook altijd luidkeels meezing als die op de radio wordt gedraaid. Even verderop kom je het nummer "Cha Cha Slide" tegen. Je moet hier het dansje bijna wel bij kennen aangezien de videoclip van dit nummer regelmatig op de muziekstations voorbij komt. Er zit ook gewoon een melodietje in dat blijft hangen in je hoofd. Na de Boogie Pimps kom je zeker een favoriet van mij tegen: "Deeper" van Solvation. Eén van de populairste nummers van dit moment kan natuurlijk niet ontbreken op dit album. "Sex Machine" van Mike Heart vind je dan ook op track 14. Deze loopt over in "Crush" van Paul van Dyk. De nieuwe versie van "Run To You" staat ook op dit album, al heb ik zelf liever het origineel van dit nummer. Na "Run To You" kom je opeens een "Traffic" tegen. Al vind ik dit zelf nou niet echt een mid summer dance-nummer, om eerlijk te zeggen vind ik deze al te oud voor deze CD. Heel apart is de dance-versie van "F*k it" gemaakt door Florida Inc, en natuurlijk komt "F.U Right back" in de dance-uitvoering daar achteraan. Ook is Ushers "Yeah" in een dance-uitvoering op de CD gezet. Verder kom je op de CD nummers tegen zoals: "We Want To Be Free", "Burned With Desire" en "No Comment".

De CD heet Mid Summer Megamix 2004 en een Megamix is het zeker. Op de CD staan 40 nummers gemixt. Helaas niet allemaal Mid Summer dancehits. Zo kom je bijvoorbeeld ook "Traffic" van Tiësto tegen en een "Loop & Things" van Marco V. Volgens mij waren dit meer winterplaten. Verder hebben ze een aantal leuke remixen op de CD gezet. Zo heb je bijvoorbeeld de dans versies van "F*K you", "F.U Right back" en "Yeah". Nummers zoals "Cha Cha Slide" en "Somebody To Love" zijn natuurlijk niet weg te denken als je het hebt over een Mid Summer Megamix. De CD is leuk in elkaar gemixt door Ben Liebrand, hoewel ik soms het idee heb dat de overloop naar het volgende nummer niet helemaal loopt. Het is een leuke CD om in de kast te hebben staan, er staan zeker nummers op die je lekker mee kan zingen op een zonnige dag. Maar er staan helaas ook wat oudere nummers op. Mid Summer Megamix 2004 krijgt van mij een 7.