Game Review: Mario Party 5

Wat is Mario Party?
Mario Party speelt zich af in een droomwereld die Droomdepot wordt genoemd. Die wereld wordt bewaakt door de sterrenwachters. Mario en zijn vrienden zijn door hen gevraagd om hier eens een kijkje te komen nemen. In de Story Mode is het verhaal dat Bowser zich een weg gebaand heeft naar deze wereld, met als doel alle dromen te verwoesten. Aan jou de taak om het Droomndepot te redden.

Op de Nintendo 64 maakt Mario Party zijn introductie. Het concept is heel erg simpel, maak een normaal bordspel digitaal en verzin er wat leuke dingen omheen en je hebt Mario Party. Mario Party is namelijk een bordspel zoals ganzenbord, alleen dan digitaal. Je staat met 4 karakters op een groot veld, en door middel van een dobbelsteen te slaan gooi je een aantal ogen. Tijdens het spel, is het de bedoeling dat jij de meeste sterren hebt aan het eind. Deze sterren staan tijdens het spel ergens op het bord, maar die kun je ook op andere manieren verdienen. Je speelt tijdens het spel de hele tijd minigames. Door zoveel mogelijk van deze spelletjes te winnen, zul je aan het einde ook een ster ontvangen. "Beurt overslaan", ga 4 plaatsen terug" zijn dingen die iedereen wel kent van de normale bordspelletjes, deze dingen zijn ook terug te vinden in Mario Party.

Deel Vijf
Mario Party 5 is toch wel heel anders dan deel 4. Zo zijn alle speelvelden een heel stuk groter geworden, en zijn er 3 nieuwe figuren waarmee je kunt spelen. Deze figuren zijn Mini Bowser, Boo en onze oude vriend Toad. Ook zijn er zes nieuwe spelborden met drie verschillende niveaus: Toy Dream, Rainbow Dream, Pirate Dream, Undersea Dream, Future Dream en Sweet Dream. Ook geheel nieuw is de Story Mode, waarbij je het nu opneemt tegen Bowser zijn Koopa Kids. Qua minigames zijn er nu meer dan 70 nieuwe spelletjes die te spelen zijn.

De Super Duel mode is een leuke optie. Door punten te verdienen in het spel, kun je onderdelen kopen om je eigen machine te maken. Je machine bestaat uit een carrosserie, banden, motor en een wapen. Zodra je de machine hebt gebouwd die voor jou het beste is, kun je het opnemen tegen een ander. Het spelen tegen een ander kan op verschillende manieren. Battle competition, waarbij je door vecht tot de ander z'n kracht op nul staat. Flag Competition, waarbij het de bedoeling is zo snel mogelijk 3 vlaggen te veroveren. Als laatste heb je ook Robo-Rabbit Competition, waarbij je een konijnachtige robot 3 keer moet neer schieten.