Game Review: Unreal 2 - The Awakening

Grafisch

De specs liegen er niet om als ze zeggen dat je een dikke Geforce en een flinke stoot CPU-snelheid nodig hebt om het maximale aan grafische hoogstandjes uit Unreal 2 te halen. Want deze zijn werkelijk verbluffend. De filmpjes zijn geweldig in elkaar gezet en de verschillende werelden waarop je rondwandelt zijn ook zeker niet mis! Dus stop van tijd tot tijd eens met knallen en geniet van het uitzicht.

Naast alle mooie omgevingen zijn er uiteraard ook de effecten die de verschillende wapens teweeg brengen, rooksporen van rondvliegende projectielen, stofwolken van de inslag en het bloed dat in de rondte vliegt als je iemand flink uit elkaar schiet. Hou de glassex dus bij de hand (om het bloed van je monitor te vegen), want het kan er af en toe vrij ranzig aan toe gaan.

Dan zijn er ook nog de verschillende personen en vijanden. Hier hebben de makers ook aardig wat tijd ingestoken (wie zou er model hebben gestaan voor Aida?). Ook deze zien er erg gedetailleerd uit. Vijanden zijn onder andere een agressief soort genetisch gemanipuleerde spinnen, huurlingen en robots die zichzelf kunnen fiksen.

Geluid

Wie in bezit is van zo'n mooi Dolby Digital systeem of zo'n Creative setje met 6 speakertjes heeft geluk, want Unreal 2 heeft hier ondersteuning voor (Dolby Digital alleen bij kaarten met Dolby Digital encoding support, zie specs). De kogels vliegen dus letterlijk door je kamer heen en bij een aardige zware bas-setting van je geluidssysteem kan bij een goeie ontploffing in Unreal 2 je kamer nog meetrillen ook.

Naast al deze mooie effecten zit er ook nog redelijke achtergrondmuziek in dat mee verandert met het spel, zodra je onder vuur komt te liggen zal de muziek veranderen. Dit is op zich wel jammer, want dan weet je van te voren dat er iets aan zit te komen. Maar goed, je hoeft ook geen concert aan te horen als je aan het gamen bent, het geluid van je stervende vijanden is meer dan genoeg.