Storingen ING voorbij

Klanten van ING konden maandag tot twee keer toe urenlang niet of nauwelijks internetbankieren. De storing, waardoor ook mobiel bankieren plat lag en klanten geen gebruik konden maken van iDeal, begon omstreeks 16.00 uur.

Internetbankieren kon maandagavond geleidelijk aan weer, mobiel bankieren en het verrichten van betalingen via iDeal werd vanaf 23.00 uur weer mogelijk, meldde een woordvoerder van de bank omstreeks 22.15 uur.

Eerder op de dag en zondag kampte ING ook al met een storing. Eerder maandag konden gebruikers van MijnING anderhalf uur lang al niet inloggen. De storing zondag met internetbankieren bij ING duurde toen een groot deel van de middag.

Alle storingen hebben een technische oorzaak. Volgens de zegsvrouw staan de incidenten echter los van elkaar.

De zegsvrouw gokte maandagavond dat circa twintigduizend klanten last hadden van de storing. De woordvoerder betreurt de storingen. "Dit is ver beneden het niveau dat we klanten willen aanbieden. We bieden onze excuses aan en proberen in de toekomst te voorkomen dat dit soort situaties opnieuw ontstaat."