Rodriguez maakt film met een geurtje

Hij roept al een tijd dat zijn Spy Kids film ook in 3D moeten worden uitgebracht, maar regisseur Robert Rodriguez gooit een nieuw wapen in de strijd teneinde het publiek naar de bioscopen te lokken. In Spy Kids: All The time in the World neemt de regisseur ons letterlijk bij de neus met de introductie van "Aromascope".

Het klinkt als een gloednieuwe technologie maar in de basis komt her er op neer dat elke filmbezoeker naast zijn entreekaartje een kraskaart krijgt. Gedurende de film knipperen er nummers in het beeld en het publiek kan dan het desbetreffende vakje openkrassen zodat ze de geur kunnen ervaren die de regisseur bij die scene in gedachten had,

"Mensen zullen gaan houden van deze nieuwe interactiviteit en het geeft een bioscoopbezoek een nieuwe dimensie. En het mooiste is dat het geen cent extra gaat kosten, aangezien we de 4D Aromascope overal kunnen gebruiken, in 2D en 3D bioscoopvertoningen." aldus Robert Rodriguez. Laten we maar hopen dat er niet teveel scheten in de film voorkomen.

De Aromascope is zeker geen nieuwe vinding. Het gebruik van geuren dateert terug tot het begin van de vorige eeuw. Smell-O-Vision, zoals het toen nog heette, werd door Mike Todd gebruikt voor zijn film Scent of Mystery in 1960.

Spy Kids: All the Time in the World draait vanaf 13 Oktober in de Nederlandse bioscopen.