'3D mag ook uit op 3DS'

Hét speerpunt van de Nintendo 3DS is de mogelijkheid om 3D-beelden te zien zonder dat je daar een bril voor nodig hebt. Toch vindt Miyamoto (Mario, Zelda) dat je ook best af en toe in 2D kunt gaan gamen. Op bepaalde momenten is het goed mogelijk dat gamers kiezen voor 2D in plaats van 3D.

"There are times when people are going to want to play in 2D anyway. I think it's fair for people to say, 'Oh yeah, for this section of the game, I'm just going to turn the 3D depth slider off.' And, in other parts of the game, they may want to turn it on. I think that's a perfectly acceptable way to play the games."

Een van de belangrijkste redenen is de combinatie van 3D-beelden met motion-controls. Dit werkt niet altijd even goed waardoor het 3D-beeld gaat verspringen. Op momenten waar je veel gebruik moet maken van bijvoorbeeld de tilt-controls is het verstandig om 3D uit te zetten. Als voorbeeld noemt Miyamoto het recent verschenen Ocarina of Time waarbij je veel gebruik maakt van de motion controls om om je heen te kijken. Hij zegt wel dat je voor de tussenfilmpjes het 3D weer wel aan moet zetten, die cutscenes zien er volgens hem fantastisch uit.

"There are some sections of some games where you might find it easier or more compelling to play it in 3D. For a game like Ocarina of Time, in particular, if you know a cinema scene is coming up, please, definitely pop that thumb up there and quickly slide that 3D depth slider to max. It will look great."