"3D is belangrijker dan HD"

De manager van de 3D-ontwikkelafdeling van Sony, Simon Benson, vertelt in een interview dat hij de invoering van 3D een belangrijkere sprong in de home entertainment vindt dan de sprong naar HD-beelden. Benson zei ook dat de speler eindelijk de beelden op een realistischere manier zullen zien, en dat dat iets zal zijn wat we later zullen zien als een revolutie in de industrie.

"3D is gewoon een van deze grote revoluties in technologie. Elke stap geeft je weer iets nieuws en het geeft iets beters dan de generatie hiervoor." Volgens hem zal de speler na de eerste keer in 3D te hebben gespeeld niets anders meer willen.

Voor de bezorgde gebruikers, die verwachten dat de 3D-effecten te vermoeiend worden voor de ogen na langere tijd spelen, heeft Benson goed nieuws. Sony werkt aan een optie om de niveaus van 3D aan te passen in spellen, zodat het effect wat minder wordt als je toch merkt dat je ogen het 3D geweld niet meer aankunnen.

Ook is het niet zo dat we allemaal morgen naar de winkel moeten rennen voor een televisie met 3D mogelijkheid. "2D is nog steeds belangrijk en 3D is gewoon een andere optie, een ander effect dat je kan kiezen om gebruik te maken indien je dat wilt", geeft Benson aan. "Het is niet dat alles opeens 3D wordt. Ik denk dat er nog heel veel 2D zal blijven bestaan, en uiteraard zal 2D niet opeens vergeten worden door de ontwikkelaars."

Sony zal naar verwachting een aantal belangrijke 3D aankondigingen op de E3 maken. Helaas is het effect lastig te zien zonder bril, dus je zult het zelf moeten gaan ervaren.

3D, maar dan zonder bril