Quantic Dream: "Games zijn qua opbouw net porno"
Er is een groot verschil. Ik vond de game prachtig, en de game had een aantal erg interessante aspecten, maar de game was gestructureerd als een videogame. Je krijgt een beetje verhaal, dan wat actie, dan weer wat verhaal, dan actie, etc. Net als in pornofilms als je er over nadenkt.Pornofilms zijn opgebouwd op dezelfde manier, behalve dan dat de actie verschillend is, maar de structuur is hetzelfde. De meeste games zijn op die manier gemaakt. Het is een ding om een geweldige cutscene neer te zetten, zelfs als het in real-time is. Het is een heel andere tak van sport om het verhaal te vertellen, terwijl je aan het spelen bent, waardoor het verhaal niet verteld hoeft te worden met cut-scenes. Het wordt verteld door de gameplay. Je hebt geen acteerprestaties nodig in cut-scenes, je hebt interactieve prestaties nodig.
In het interview geeft Cage verder nog zijn visie op games, hij vindt dat ze te veel gericht zijn op tieners en te weinig op volwassenen. Hij zou graag diepere en betekenisvollere content zien in plaats van de standaard helden die elke game heeft. Dit wil hij bereiken met Heavy Rain. Voor het volledige interview kun je hier terecht.