ADSL wint terrein op kabelinternet

Substitute had ons via de nieuws-submit te melden:

ADSL wint aanzienlijk aan marktaandeel ten opzichte van kabelinternet. Dat is één van de bevindingen uit de nieuwste ICT Barometer van Ernst & Young. Het bureau ondervroeg 620 directeuren, managers en professionals die thuis over internet beschikken. Hiervan had het merendeel ADSL.

Belangrijkste oorzaak voor de daling van het marktaandeel van kabelinternet is de slechte prestatie van de aanbieders. Vooral de service en helpdesk is slecht. "De toenemende ontevredenheid over de kabelinternetaanbieders heeft er mede toe geleid dat veel kabelgebruikers zijn overgestapt. Het marketingoffensief van de ADSL-aanbieders heeft hier zeker aan bijgedragen", zo zegt directeur Jacob Verschuur van Ernst & Young ICT Leadership. "Binnen een half jaar hebben de ADSL-aanbieders hun marktaandeel met de helft zien toenemen en hebben hiermee hun kabelconcurrenten ingehaald."

De grootste ADSL aanbieders zijn Planet Internet en XS4ALL. Chello en @Home worden het meest genoemd als kabelinternetaanbieder.