Blu-ray 3D: The Green Hornet

Naast acteren is komisch genie Seth Rogen ook veelvuldig bezig met het schrijven en bedenken van scripts. Hij verworf echte bekendheid door het verzinnen van de komedie Superbad. Begin dit jaar adopteerde hij het verhaal over een radioprogramma in de jaren '30 over de superheld The Green Hornet. De groene superheld verscheen tevens in vele stripboeken, films en televisieseries. Rogen schreef niet alleen het script, maar speelde ook de hoofdrol in de gelijknamige film The Green Hornet.

In The Green Hornet draait het om Britt Reid (Seth Rogen). Hij is een enorme feestganger en leeft zijn eigen leven. Maar als zijn leven ineens verandert neemt hij 's nachts de identiteit van The Green Hornet aan. Hiermee wil hij de misdaad gaan bestrijden samen met de martial arts expert Kato (Jay Chao). Ze proberen met elkaar de ondergang van de stad tegen te gaan. Maar omdat de mensen in de stad zelf denken dat zij de misdadigers zijn, gaat dat niet altijd even gemakkelijk. Helemaal niet als ze achtervolgd worden door de Russisch crimineel Chudnofsky (Christoph Waltz).

Bij de naam Seth Rogen denken de meesten meteen aan een puberale komedie met veel drugs-, drank- en seksgrappen. Deze keer draait het echter om de actie. Als Britt en Kato besluiten om de misdaad te gaan bestrijden komen de meest geniale gadgets naar boven en zijn de actiescènes erg goed. Met behulp van goed ingezette slow motion komt de actie nog beter op de kijker over.

Het is dan ook vooral Chao die zorgt voor het actiegedeelte. Rogen zorgt voor het komediegehalte, die een beetje tegenvalt. Mensen die een grappige film verwachten komen bedrogen uit, want het is vooral een actiefilm met een beetje humor. Die combinatie gaat prima samen en de scènes zijn vermakelijk. Rogen en Chao acteren beide goed, maar Christoph Waltz blijft je nog het meest bij. Waltz zet een perfecte rol neer van een slimme crimineel.

De film is niet opgenomen met een 3D-camera, maar dat is eigenlijk niet te zien. Ondanks dat de 3D-effecten in de film niet echt nodig zijn, worden de slow motion actiescènes wel indrukwekkender in 3D. Ook het menu is te zien in 3D en ziet er aantrekkelijk uit. Uiteraard is het ook mogelijk om de film in 2D te bekijken.

In eerste instantie lijkt Seth Rogen niet echt de geschikte man voor een superheldenrol, maar al snel wordt duidelijk dat dat niet waar is. Hij zet een prima rol neer als de verwende Britt Reid (en superheld The Green Hornet) in de vermakelijke film. De uitbundige actiescènes zorgen ervoor dat The Green Hornet een goede film is, want om de humor hoef je hem niet te bekijken.

Extra's

- Storyboards (8:26)
Een zevental actiescènes worden uit de film gehaald en toegelicht met bewegende storyboards. Dit is een leuke toevoeging aan de film, aangezien deze extra volledig in 3D is en het leuk is om te zien wat er in de uiteindelijke film nog veranderd is ten aanzien van de storyboards.

- Verwijderde scènes (26:33)
Een aantal interessante scènes van in totaal bijna een half uur. De scènes zijn niet in 3D, maar de meeste verwijderde gedeeltes zijn toch zonder actie en gaan veelal om het verhaal.

- Bloopers (7:18)
De standaard extra op vrijwel iedere dvd en blu-ray, de bloopers. Het is leuk om een keer te zien, maar heel interessant is het niet. Dit keer is het vooral een aaneenschakeling van lachende crew- en castleden.

- 'Trust me: Michel Gondry' (9:33)
Een filmpje over de regisseur, bekend van de film Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Acteurs en crewleden vertellen over zijn manier van regisseren en over de intense actiescènes op de set.

- 'Finding Kato' (6:00)
Een grappig, maar ook interessant filmpje over de zoektocht naar Kato. De zoektocht eindigde bij Jay Chao, die een enorme popster blijkt te zijn in China. Crewleden vertellen over Jay Chao afgewisseld met beelden van een concert van de popster.

Daarnaast is het nog mogelijk om de film te bekijken met commentaar van de makers. The Green Hornet is ook verkrijgbaar op dvd en op blu-ray 2D.

Het 3D-gedeelte is getest op een Samsung LE40CE750.