CD: Voltt Vol. 2 - Mixed by 2000 and One

Bij de eerste Voltt compilatie van vorig jaar kreeg de luisteraar een typische Bart Skils mix voorgeschoteld. Voor de tweede compilatie is het stokje overgedragen aan 2000 and one. Een totaal niet onlogische keuze, aangezien Dylan Hermelijn de laatste jaren een belangrijke rol heeft gespeeld in de Nederlandse house en techno scene. Het is alweer bijna een jaar geleden dat Hermelijn met zijn heerlijk album Heritage uit kwam. Eens kijken wat hij ditmaal voor de luisteraar in petto heeft met deze nieuwe compilatie voor Voltt.

De mix begint met de heerlijke ‘Mass Appeal’ van Butch & Virginia. Dit nummer wordt overladen door percussie en heeft een heerlijke groovy beat. De toon voor deze compilatie is meteen gezet en dit kan alleen maar meer goeds betekenen. Dat hij dit meent laat hij blijken door ‘Mok Da Mush’ die er meteen achteraan komt. Ondanks het wat donkere geluid blijven de heerlijke techno beats de overhand nemen. ‘Discgo’ past perfect qua tempo in de tracklist achter ‘Mok Da Mush’ aan. Na nog twee lekkere tracks van David Labeij ,‘Feel Like Doing’ en ‘Capture’, zijn we alweer op de helft van dit muzikale genot aangekomen. Met ‘Hey hey’ verlaten we als luisteraar heel even de groovy tunes. Deze zijn even ingewisseld voor de heerlijke beats van de , nu al, houseplaat van 2010. Zet de cd nog niet af want daarna wordt je ruimschoots getrakteerd op tracks zoals ‘I Know’, Deze plaat wort gedomineerd met percussie geluiden en een zeer aanstekelijke beat. Met ‘Everybody I Got Him’en ‘Mistique’ gaat het tempo ondertussen ook verder omhoog. Bijna aan het einde van de cd gekomen kom je een track van Fokko Versloot en Koen Lebens tegen. Een pareltje en een mooi eerbetoon aan Fokko als je het ons vraagt. Fokko die vorig jaar juli overleed  thuis door een ongeluk mag zeer zeker aanwezig zijn met deze heerlijke ruwe, uptempo track.

2000 and one is niet vergeten waar zijn roots liggen. Hij heeft veel gebruik gemaakt van Nederlandse artiesten en producties in deze compilatie. Door de combinatie met internationale artiesten zoals Dennis Ferrer heeft dit geleid tot een briljante tracklist die je van minuut tot minuut blijft boeien. Deze tweede compilatie heeft de eerste van Bart Skils zeker overtroffen. De geweldige groovy tunes laten je vanaf het begin niet meer los, en zit technisch gezien briljant in elkaar. Vandaar de 4,5 ster. Het zal voor de derde in de reeks moeilijk gaan worden daar nog overheen te komen.

Tracklist:
1. Butch & Virginia - Mass Appeal
2. Alex Celler - Mok Da Mush