Mercenaries 2: World in Flames

Binnen de game heb je ook een aantal uitdagingen, dit houdt in dat je binnen een bepaalde tijd een x aantal standbeelden (ik weet ook niet precies wat ze daarmee hebben, maar om de een of andere reden hebben ze er genoeg en mogen deze weer gesloopt worden), kapot moet maken, de ene keer met een machinegeweer, de andere keer met een granaatwerper. Als je deze uitdagingen goed afrondt dan krijg je daarvoor geld. Daarnaast heb je ook nog verschillende levels in deze uitdagingen, hoe hoger het level, hoe meer geld je kan verdienen, maar de moeilijkheidsgraad gaat vanzelfsprekend ook omhoog.

<\/center>
In een missie krijg je echter de volledige vrijheid. Alles kan kapot, maar dan ook echt alles. Staat een gebouw je niet aan.. Hoppa een raket erop en weg is het. Weer een andere route die je kunt volgen.

De wereld waarin je jezelf vrij kan bewegen bevat ook de nodige hulpmiddelen die je met behulp van een helikopter op kunt laten pikken en toe kan voegen aan je arsenaal. Hierbij valt te denken aan geld en luchtaanvallen.

De multiplayer-modus bestaat uit een online co-op met een vriend, deze kan altijd instappen en weer weggaan. Het spel wordt hierdoor veel makkelijker, aangezien je alles niet meer in je eentje hoeft op te knappen. Er kleeft echter één nadeel aan, je kan niet te ver van elkaar verwijderd zijn.

De graphics zijn niet de besten in hun soort, maar dit kan ook niet, aangezien alles kapot kan. Ze hebben iets ingeleverd op de graphics om zo het spel beter te laten lopen, zodat je niet meteen haperingen krijgt als je net 2 gebouwen achter elkaar opblaast. Ook al zijn de graphics iets minder de gameplay maakt dit meer dan goed. Je kan doen en laten wat je wilt.

<\/center>
Het geluid van het schiettuig waarmee je de wereld onveilig kan maken klinkt lekker zwaar en rauw, kortom, daar valt niets op aan te merken. Het geluid van de voice-acting is niet echt van hoog niveau, maar het doet zijn ding. Het geluid van de voertuigen daarentegen is prachtig gedaan. Er gaat niets boven het geluid van een ronkende V8 onder je motorkap.

Tijdens het spelen van deze game kwamen er wel een paar irritaties bovendrijven, je kunt bijvoorbeeld door sommige bosjes niet heen lopen hoe dun ze ook zijn. Dus zul je daar een andere weg voor moeten vinden. Een ander puntje is de AI, deze doet de ene keer niets als je voorbij raast en de andere keer schieten ze op je van 40 meter afstand.