Resident Evil 4

Op het geluid valt weinig aan te merken: de soundtrack is niet memorabel maar zorgt wel voor de juiste sfeer, de mensen kreunen allemaal lekker en de wapens klinken goed genoeg. Ook de voice-acting is goed, ik kreeg soms het idee alsof ze iets te veel hun best deden om emoties over te brengen, maar verder is het gewoon dik in orde.

De graphics daarentegen zijn dit niet. Ik kan me voorstellen dat deze game er twee jaar geleden op de GameCube best mooi uit heeft gezien, sterker nog dat dit de mooiste game voor de GameCube was. Voor een PC game is het gewoon belabberd. De modellen van characters zien er nog wel redelijk uit, en ook met redelijk scherpe textures, maar de omgevingen zijn met lage kwaliteit textures en weinig polygonen.
Alles in het spel is grijs en bruin, nog erger wat dat betreft dan Quake. Nu voegt dit ergens wel sfeer toe, maar het komt tegelijkertijd ook inspiratieloos en leeg over. Dynamische lichten, dynamische schaduwen en normal maps zijn allemaal niet aanwezig, waardoor de hele game er toch platter en statischer uitziet dan PC games van de laatste jaren. Sterker nog, PC games van twee jaar oud zien er stukken beter uit dan deze game.

Daarnaast zijn opties om de game mooier te maken, of om juist de graphics naar beneden bij te stellen compleet niet aanwezig. De enige toegevoegde mogelijkheid is om de resolutie aan te passen, maar bij een hogere resolutie valt het alleen nog maar meer op hoe onscherp alle textures eigenlijk zijn, en hoe lelijk de game in het algemeen is. Wat dat betreft is de game dan ook een directe poort van de GameCube-versie, er is niet geprobeerd om de game er beter uit te laten zien. Mocht dit wel geprobeerd zijn, dan is het jammerlijk mislukt.

Wat Capcom wel heeft gedaan is de extras die bij de PS2-versie zaten meenemen naar de PC-versie, dus na het uitspelen van de game zijn nog enkele extra missies te spelen, er zijn enkele nieuwe wapens en nieuwe kostuums.