Lord of the Rings Tactics

Naast de singleplayer campagnes bevat het spel ook een multiplayer modus. Hierin kun je met maximaal drie vrienden het gevecht aangaan. Je kunt hiervoor je eigen team samenstellen, bestaande uit twee helden en drie bij-personages. Om te zorgen dat iedereen een team heeft van ongeveer gelijke sterkte, krijg je per spel een in te stellen hoeveelheid Army Build Points waarmee je strijders kunt kopen. Hierbij geldt uiteraard dat een betere strijder meer punten kost dan een slechte strijder. Het spel volgt verder dezelfde gameplay als die van de singleplayer modus.


<\/center>
Hoewel de gameplay van het spel erg goed in elkaar zit rammelt het geheel toch een klein beetje. De verschillende helden zijn te geballanceerd. In het goede team zit bijvoorbeeld de (in de film) ongetrainde Hobbit Sam die qua vechttechnieken niet zoveel zou moeten kunnen, maar hij krijgt het wel voor elkaar om Sauron te verslaan. Daarnaast is de Witch-King sterker dan Sauron en dat is ook niet iets wat je in eerste instantie verwacht. Afgezien van deze kleine foutjes zit de gameplay goed in elkaar, alleen zorgt de camera soms nog voor wat irritatie.

In het spel wordt gewerkt met verhogingen en soms ook gebouwen. Als gevolg hiervan kun je soms niet goed zien waar je nu precies staat en of je een bepaalde vijand kan raken. Gelukkig is dit voor de verplaatsings en aanvalsfase goed opgelost door de radar rechts onderin het spel (die ook uit te zetten is) en de mogelijkheid om de camera te verplaatsen met de analoge knop. Helaas verspringt het beeld wel vanzelf als de aanvallen worden uitgevoerd. Zo kon ik van achter een muurtje Frodo horen gillen, maar wie hem nou precies heeft aangevallen en hoe erg kon ik niet zien. De aanvalsanimaties zelf gaan redelijk snel en zijn niet vervelend omdat de schade die wordt aangedaan niet van tevoren duidelijk is, hoewel er wel een goede inschatting kan worden gemaakt. De personages zelf zijn goed gemaakt en duidelijk gebaseerd op de filmpersonages. Er zitten er een aantal tussen die wat minder geslaagd zijn, maar voor het overgrote deel lijken ze erg goed.



<\/center>
Hoewel er duidelijk veel aandacht is geschonken aan de personages, is dit duidelijk veel minder gedaan aan de afwerking van de achtergrond. De achtergronden van gevechtsgebieden zien er op zich prima uit, maar ik heb toch een aantal keer gedacht dat ik opeens veel dode pixels erbij had, doordat er gewoon blokjes op het scherm zwart blijven, die echt een andere kleur gehad zouden moeten hebben. Ik heb het voor de zekerheid nog even gechecked, maar dit ligt niet aan mijn PSP. Naast deze kleine foutjes ziet het scherm met de kaart erop, vanaf waar je een battle selecteert, er ook uit als een grote pixelbrij. Je ziet de lijntjes van het knippen en plakken tussen stukjes van de kaart nog zitten en ook hier komt het probleem van de mogelijk dode pixels weer terug. Erg jammer dat ze hier geen mooie kaart van hebben gemaakt die het spel eer aan doet, want dat de PSP dat kan, dat is zeker.