CD: D-Passion - Data Recovery

Wie aan The Third Movement denkt, denkt aan Promo. Na iets langer nadenken zal dan waarschijnlijk D-Passion naar boven komen. Al jaren timmert deze dj aan de weg met zijn eigen rauwe sound. Een deel van de tracks die de afgelopen jaren al op vinyl verschenen, zijn nu verzameld op een eigen album: Data Recovery.

Pompende bassen, beukende bassdrums en heerlijk overstuurde synths vormen de basis van de tracks van D-Passion. Vanaf track één is het dan ook gewoon flink rammen. Iedere track bespreken is wat teveel van het goede, dus pikken we er een paar uit. 'Infection' is een lekkere vage en wat duistere ramplaat van de bovenste plank. De synth jaagt je de stuipen op het lijf, wat nog eens versterkt wordt door de vocalen. Heerlijke track! Dat geldt ook voor 'Change History', waarop je zorgeloos uit je dak kunt gaan. 'Blacklist Amok', inmiddels ook een gewaardeerde floorfiller, laat horen dat hardcore niet per sé snel hoeft te zijn. De track pompt op een bescheiden tempo door de speakers en zorgt er voor dat stil zitten erg lastig wordt.

Naast het oude materiaal zijn er op het album twee nieuwe producties te vinden. 'Straight In Your Face' en 'Future Proof' zijn (nog) niet eerder gereleased, maar misstaan zeker niet op het zwarte goud. Deze laatste track is overigens net even anders dan de rest van het album, maar past er goed tussen. De break is wat aan de lange kant, maar het nummer zit prima in elkaar. Weet D-Passion deze lijn van produceren vast te houden dan doet de track zijn naam meer dan eer aan.

Zijn tracks liggen allemaal prima in het gehoor en als je er naar luistert klinkt het allemaal zo simpel. Maar niets is wat het lijkt, want wie beter gaat luisteren hoort meer en meer. Stuk voor stuk ijzersterke producties zorgen ervoor dat deze cd een pareltje is voor de liefhebber van het wat ruigere hardcorewerk. Op papier mag het dan wat gedateerd zijn, de tracks van deze man misstaan ook anno 2009 niet op hardcorefeesten. Toch blijft het wel een beetje jammer dat er nauwelijks nieuw materiaal op het album te horen is, want hoe goed het oude werk ook mag zijn, nieuwe nummers zijn altijd welkom!

Label: The Third Movement Releasedatum:12 juni 2009

Kijk voor meer muziek in CD's.