CD: Marcos Hernandez - C About Me

Zijn vader speelde in een bandje en had altijd een gitaar bij zich. Muziek werd er thuis met de paplepel ingegoten en samen met zijn broertjes en zusjes trad hij op bij elk familiefeestje. Op vroege leeftijd begon hij dan ook met piano spelen en op een gegeven moment ging hij bij het kerkkoor. Waarom komt dit verhaal me zo bekend voor? Het typisch Amerikaanse succes verhaal zorgde dat de Amerikaans/Mexicaanse Marcos Hernandez op dit punt belandde; eens zien of C About Me de droom van een succesvolle muziekcarrière voor hem zal waarmaken.

Hoewel zijn vader een liefhebber van Motown-muziek was laat Marcos zich door menig artiest en vele muziekstromingen inspireren. Van Lionel Ritchie en Stevie Wonder tot No Doubt, Earth Wind & Fire, Missy Elliot en Justin Timberlake. Hij beperkt zich bij dit album dan ook niet tot één muziekstijl. Op C About Me vind je zowel echte popliedjes als zoete R'n'B en meer latin-achtige senerades. Deze muziekstijlen zijn echter zo gemixt dat de CD een duidelijk geheel is. Geen van de nummers heeft een opvallend andere sound, dus je kunt C About Me opzetten en lekker laten spelen.

Dat er geen nummers uit de toon vallen betekent niet dat er geen nummers zijn die er voor mij uitsprongen. Meteen toen ik het album compleet had beluisterd waren daar een paar duidelijke favorieten. Zo begint de plaat lekker vlot en poppy met Get Personal, is het 3e nummer Bitter Sweet lekker funky en de laatste nummers zijn allemaal heerlijke ballads. Een goed voorbeeld daarvan is het I'm Lost dat heel clean is, met een mooi pianospel dat het hele nummer leidt. Officieel de eerste single die overal wordt uitgebracht is If You Were Mine. Hiervan vind je twee versies op de CD, het origineel en de Europese radioversie. Persoonlijk vind ik de laatste mooier omdat deze net wat gevulder en daarmee minder dromerig klinkt. Toch is het origineel ook mooi, zeker als je bedenkt dat het in dit nummer meer om de tekst gaat.

Dat geldt trouwens voor deze hele plaat. Marcos komt echt over als een onverbeterlijke romanticus, want alle nummers gaan stuk voor stuk over de liefde. Een kleine quote uit het nummer Call Me: Whenever you're lonely I'll be the one, you can call me //Just Say the word I'll come running //Don't worry girl, you can call me. Alle nummers gaan over fantasieën, relaties, herinneringen enzovoort. Kortom, C About Me is erg geschikt voor een romantische bui, maar niet iedereen zal bestand zijn tegen al die zoetigheid.

Al met al blijft mijn eindoordeel voor C About Me toch positief. De nummers mogen dan behoorlijk zoet zijn, maar de teksten en de muziek zijn goed. Er zijn dan ook meerdere nummers die ik echt mooi vind en nu al behoorlijk grijsgedraaid heb. Ik kan me dus zeker indenken dat ik in een romantische bui eens naar deze CD zal grijpen. Of daarmee bewezen wordt dat deze plaat vooral geschikt is voor verliefde tienermeisjes... Tsja het zij zo, het kan mij niets schelen. Ik vind hem gewoon best lekker!

Label: TVT Records Releasedatum: 29-01-2006 Waardering: