CD: Magnus - The Body gave You Everything

In het begin had ik het over muziek als kunst. Kunst is voor veel mensen een onbegrijpelijke tak van cultuur, omdat achterliggende gedachten en visies niet voor het oprapen liggen. Dit geldt ook voor dit album. Als je muziek wilt om zomaar te luisteren, is dit geen album om in je CD-speler te stoppen. De tracks op dit album zijn per stuk een mengeling van opvattingen, smaken, sferen en muziekstijlen. Verwacht geen simpele beats of gedreun en verwacht geen heftige gitaarpartijen. Als je muziek graag beluistert en je houdt van experimenten, dan is dit een geweldig album. Het enthousiasme straalt van de tracks af, en de tracks bevatten veel overlapping van de muziekstijlen.

Magnus

De positieve punten van het album zijn dus het enthousiasme, de variatie en de perfectie waarmee CJ en Bolland hun tracks hebben samengesteld. De tracks zitten goed in elkaar en er is een juiste balans gevonden tussen de twee heren. Een paar minpuntjes zijn de moeilijkheid van deze muziek en het feit dat ik toch wel de rockinvloeden van Tom soms miste op plekken waar juist die invloeden wat meer voor speelsheid hadden kunnen zorgen. Zo had bijvoorbeeld "Buttburner" dan misschien wat meer potentie gehad. Toch zijn dit puntjes die voor mij niet van belang waren. Mijn aandacht was de gehele tijd bij de tracks en de sfeer, waardoor ik de hele tijd heb genoten van deze krachtenbundeling. Ik geef "The Body gave You Everything" een 7,5.

Bij de CD is een DVD geleverd met daarop "Summer's Here", "Jumpneedle" en "French Movies". Beelden van deze bonus-DVD staan door deze review heen. De bonus-DVD is leuk om te zien, omdat je het geknutsel en de sfeer van de CD terug herkent. Eigenlijk zijn het allemaal maffe creatievelingen, die bezig zijn met wat ze het liefste doen: muziek maken en ervaren.

Artiest: Magnus Titel: The Body gave You EverythingLabel: Universal Releasedatum: 2-4-2004Lengte: 47:50Genre: Electro/Rock
CD
1. Rhythm is deified (4:09)