Game: Midway Arcade Treasures

Alle conversies zijn op zich goed gedaan. Dezelfde graphics, hetzelfde geluid, allemaal perfect in orde. Soms is de besturing niet helemaal je-dat, maar dat ligt aan het feit dat je in de arcade speelt met een joystick, en je het thuis moet doen met een joypad. Dit is overigens niet echt een minpunt, meer een constatering, over het algemeen is alles namelijk goed te spelen.
Ook zijn er in de spellen zijn geen slow-downs, zoals je vroeger op de SNES weleens zag als er arcade-games werden geport.

Naast de 24 games zitten er ook extra’s op de DVD, deze variëren van filmpjes van de makers, tot achtergrondinformatie en artwork. Helaas is er niet van elk spel evenveel beschikbaar en komen sommige games eraf met alleen een klein stukje tekst. Desalniettemin zijn het grappige extraatjes.

Eigenlijk heb ik maar twee kleine minpuntjes over de compilatie; het menu is nogal onduidelijk, je kan namelijk niet meteen zien welk spel je kiest. Er staan 24 Egyptische tekeningetjes op het scherm, en elk icoontje staat natuurlijk voor een spel, pas als je het icoontje geselecteerd hebt komt er in het grote venster in het midden te staan welke game het is. Na een tijdje spelen weet je natuurlijk wel waar welke game staat, maar in het begin is het erg onhandig.
Het andere minpuntje is dat de laadtijden (op de PS2 in ieder geval) erg lang zijn... Een 20 jaar oud spel waar je dik 20 seconden op moet wachten vind ik niet echt indrukwekkend. Dit moet volgens mij toch wel beter kunnen als je ziet dat sommige hedendaagse games nagenoeg geen laadtijden meer hebben door slim programmeerwerk.

Nu komen we dan bij de eindconclusie over games van toen en games van nu: de games zijn tegenwoordig mooier, complexer, uitgebreider, diepgaander en op het eerste oog dus ook beter. Feit blijft wel dat de oude games (en dan vooral die de stempel "klassieker" meekrijgen) nog steeds leuk zijn om te spelen, al zal je ze geen uren achter elkaar meer spelen. Deze DVD is dan ook eigenlijk de ideale disc om te gamen als je niets beters te doen hebt, of gewoon even tussendoor.

Midway Arcade Treasures
PluspuntenMinpunten
  • Goede conversies