Starfield krijgt vier 'romanceable' NPC's

Het duurt niet lang meer voordat we eindelijk de nieuwe, langverwachte Bethesda-game Starfield kunnen spelen. Onlangs maakte Bethesda-kopstuk Todd Howard bekend dat er maar liefst 1000 planeten zijn om te verkennen, maar slechts vier personages in de game die je het hof kunt maken.

Companions, sidekicks, hulpjes-die-al-je-overtollige-loot-met-zich-mee-zeulen: het is een belangrijk en zeer gewaardeerd aspect in Bethesda-games zoals Skyrim en Fallout 4. Behalve meeknokken worden dergelijke NPC's vaak geprezen vanwege hun eigen persoonlijke side-quests, hun humoristische of zwartgallige opmerkingen tijdens het spelen en gewoon het algehele gevoel van kameraadschap dat ze meebrengen. 

Opmerkelijk aan de constatering dat er slechts vier romances mogelijk waren, was dat een oudgediende van BioWare die onder andere werkte aan Dragon Age Origins en Baldur's Gate, zich positief uitliet over deze ogenschijnlijk beperkte hoeveelheid. "Voor mij klinkt het als een goede eigenschap van de game, het spreekt voor kwaliteit over kwantiteit", aldus ex-Bioware medewerker David Gaider. De Dragon Age-games, met name het eerste deel, werden bij uitstek geprezen vanwege de companions die je tijdens je avontuur kon tegenkomen en overtuigen om zich bij je team te voegen.

Starfield verschijnt op 6 september voor pc en Xbox Series X|S.