Symmetra krijgt een flinke update in Overwatch

Opperhoofd van Overwatch Jeff Kaplan hintte er al eerder naar, maar vandaag is bekend gemaakt welke veranderingen we kunnen verwachten voor Symmetra in Overwatch. In een korte video legt Kaplan uit wat ze precies met Symmetra van plan zijn.

Een pijnpunt voor Symmetra is dat het een erg situationele held is in Overwatch: vaak spelen spelers haar totdat het eerste punt gevallen is en switchen daarna naar een andere hero. Haar ultimate, een teleporter, heeft slechts beperkt nut wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een payload die constant in beweging is. Ook kost het veel tijd om Symmetra echt tot haar recht te laten komen doordat je eerst turrets moet plaatsen en elke speler een shield moet geven.

Om haar speelstijl wat flexibeler te maken wordt Symmetra de eerste held in Overwatch die de beschikking heeft over twee ultimates. De eerste is haar teleporter zoals we die allemaal nu kennen, en haar tweede ultimate is een shield generator. Net zoals de teleporter moet deze eerst neergezet worden om geactiveerd te worden, maar plaatst dan een krachtig schild op alle spelers in een groot gebied, zonder dat daarvoor line of sight nodig is. Tegenstanders moeten de shield generator vernietigen om het team af te zwakken.

De shields worden vervangen door een photon barrier, wat vergelijkbaar is met de barrier van Winston. Het unieke aan deze barrier is dat deze beweegt, waardoor je team binnen de barrier moet blijven om er goed gebruik van te maken. Het aantal turrets dat symmetra kan neerzetten voor het begin van de match is verhoogd naar zes (dat was drie), en de cooldown is verminderd van twaalf naar tien seconden. Ten slotte krijgt haar primaire manier van vuren een grotere reikwijdte.

De updates voor Symmetra, alsmede de nieuwe map oasis, komen volgens Kaplan 'zeer snel naar de public test realm'. Het filmpje van Kaplan zelf is hieronder te bekijken.

Symmetra krijgt een flinke update in Overwatch