Mercedes past wielbasis aan

Mercedes heeft haar hoop gevestigd op de verlenging van de wielbasis van haar auto die tijdens de Grand Prix van Spanje geïntroduceerd moet worden. Hiermee hoopt het Duitse team meer grip te krijgen op de balansproblemen die men momenteel ondervindt in de auto's. Naast de verlenging van de wielbasis zal het team nog diverse andere aanpassingen introduceren om de aerodynamica te verbeteren.

De oorzaak van het veranderen van de lengte van de wielbasis ligt volgens Ross Brawn in een rekenfout die men heeft gemaakt bij het bepalen van de gewichtsverdeling over de banden van 2010. "Het probleem is eigenlijk niet de wielbasis, maar de gewichtsverdeling. Deze klopt simpelweg niet. Zodra we gingen testen met de banden waren wij er al snel achter dat het niet klopte en we hebben tot op heden het maximale uit de auto gehaald. De banden zijn behoorlijk veranderd ten opzichte van 2009 en dat heeft dus voor problemen gezorgd."

Een bijkomend effect dat het team verwacht is dat Michael Schumacher na de introductie minder last van onderstuur zal hebben. De Duitser heeft sinds zijn terugkeer op de startopstelling voortdurend last van onderstuur. Brawn wist ook nog te melden dat het team spoedig met een volledige operationele F-duct zal komen waardoor de auto nog beter zou moeten gaan presteren.