Tiger Woods uit beeld

Sponsors houden vol dat ze de overspelige golfer Tiger Woods niet laten vallen, maar de aandacht voor de Amerikaanse sportmiljardair is tanende. Hij is sinds zijn bizarre auto-ongeluk voor de deur van zijn villa nauwelijks nog te zien geweest in reclamespots, meldde klantenonderzoeksbureau Nielsen.

Gilette was op 29 november de laatste sponsor die op prime time een commercial met de alomtegenwoordige Woods uitzond. Dat was twee dagen na het ongeval in zijn woonplaats Windermere, waarbij Woods een brandkraan en een boom voor zijn huis ramde en snijwonden in zijn gezicht opliep.

Kort daarna staken de verhalen op over zijn buitenechtelijke relaties en was het zijn woedende vrouw Elin Nordegren, een voormalig fotomodel, die Woods in de gewraakte nacht met een golfclub achterna zou hebben gezeten.

De steenrijke golfer verontschuldigde zich nadien publiekelijk voor zijn gedrag. Hij gaf toe dat hij zijn gezin (met twee kinderen) en familie in de steek had gelaten en bekende min of meer zijn ontrouw. De Amerikaanse media doen sindsdien niet anders dan zijn onberispelijke imago verder schaden met wilde verhalen. Zo zou Woods in de bewuste nacht onder invloed zijn geweest van drank en kalmeringsmiddelen.