Peter Molyneux wil beoordeeld worden op Fable 2

Peter Molyneux is een bekend gezicht in het gamerswereldje. Hij stond aan de wieg van games als Theme Park, Populous, Dungeon Keeper en meer recentelijk de Black & White-games en Fable. Hij geeft toe dat Black & White en Fable niet zo goed geworden zijn zoals hij ze voor ogen had, beide games bevatten fouten.
Hij zegt ook dat er goede redenen voor zijn zoals de tijdsdruk en het kleine team die aan de games werkten.

Vanaf nu gelden deze excuses niet, vindt hij. Fable 2 en aankomende projecten zullen laten zien wat Lionhead kan en welke plek in de gamesgeschiedenis Molyneux zou moeten krijgen. Volgens de beste man wordt het tijd dat hij z'n plek in de industrie vastlegt, ongeacht of dat goed of slecht is. In beide gevallen zegt het iets over Molyneux als gamedesigner.

At the end of the day you can stand up in front of people and wave your arms, but unless you actually create a product, you don't deserve that attention. I still stand by that - I think it should define my position in the industry, and if it's not good, that says something about me. And if it is good, that also says something about me.

Obviously with any creation you always want a bit more time, to play around with it some more, but ultimately I'm incredibly proud of Fable and with what the team has managed to do with it.

De plek van Molyneux in de gamesindustrie weten we dus zodra deze eind oktober in de winkel verschijnt.