Guerilla: "PS3 zal een hele lange tijd meegaan"

Het begon allemaal met de bekende en vooral beroemde E3 2005 CGI trailer. Toen daar de eerste en vooral prachtige Killzone 2 beelden werden getoond, werd de belofte gamaakt dat de uiteindelijk game er ook zo uit zou zien. Verscheidene mensen denken na het zien van de nu uitgekomen beelden hier verschillend over. De een vindt het minder mooi, de ander even mooi of en anderen zeggen mooier. Steven ter Heide van Guerilla vertelt in een interview dat hij de game vrijwel hetzelfde eruit vindt zien als de bekende trailer.

There’s a lot of anticipation – we want to make sure we live up to it. People say, well, this doesn’t look like the original trailer – I actually think we’re pretty damn close!

Tot slot werd er een vraag gesteld over hoe moeilijk het nou eigenlijk was om games te ontwikkelen voor de PS3. Steven vertelde dat het eigenlijk wel meevalt en dat de verschillen tussen de PlayStation 3 en Xbox 360 aan het verdwijnen zijn. Hij is er daarnaast bovendien van overtuigd dat de PlayStation 3 een hele lange tijd zal meegaan.

You’ve got some great tools to work with on PS3, some great libraries available, so the kind of differences that people have traditionally talked about between Xbox and PS3… perhaps that Xbox has all of these development environments - we’ve got that on PS3 now. The differences in that area are fading away. The machine itself is a lot more futureproof, there’s a lot more to it – the whole idea of SPUs and the cell processor, I think they’re a lot more enticing, because there’s just that much more power under the hood that people want to explore – I think the techheads will look at the specs and say, well, let’s try and unlock all of that power.

Een laatste weetje dat interessant is, is dat een level uit Killzone 2 zo'n 2,5 GB groot is. De mensen die binnenkort de BETA en/of eventuele demo willen downloaden en over een downloadimiet beschikken, mogen zich al zorgen beginnen te maken.


...Pretty!!! Or not?...