'Oorlog' in seksbusiness

Icoon Binnenlands Eén van de seksreclameborden langs de A4 bij Roelofarensveen is sinds gisterennacht 'gekraakt'. Over het reclamebord, waarop reclame gemaakt wordt voor een sekslijn, is een groot zeil gespannen waarop een concurrent zijn nummer geplaatst heeft. Het lijkt voor de langsrijdende automobilist net of er sprake is van een ware oorlog tussen seksexploitanten.

Toch is dat niet het geval. Marketing manager Lars Klerk van Tele-info legt uit dat dit juist met opzet wordt gedaan om op te vallen. "Het is een typisch voorbeeld van guerrilla marketing", aldus Klerk. Vroeger werden er twee blote dames op afgebeeld met de tekst "Wil je weten hoe ik rij?" Hij stelt dat sinds christelijken ageren tegen deze seksborden, de reclameborden "nog braver zijn dan de achterkant van Donald Duck". Om toch op te vallen heeft de marketingafdeling van Tele-info een zogenaamde reclameoorlog bedacht tussen elkaar beconcurrerende seksexploitanten. "Wij zijn nu dus zogenaamd gekraakt door de concurrenten. Daar moet natuurlijk een tegenactie op komen", legt hij uit.

De 'strijd' tussen seksconcurrenten moet er zo echt mogelijk uitzien. "We hebben een plakploeg ingehuurd en hun een paar zeilen en een pot verf meegegeven. We hebben de tekst op een briefje geschreven en tegen die jongens gezegd: kalk het er maar op. Ze hebben het zeil 's nachts ter plekke beschilderd. Alleen dan krijgt het die pure echtheid. Het heeft nu precies de juiste kraak look and feel", gaat hij verder.

Seksexploitant Pieter van Ruiten is tevreden over het resultaat. "Ik ben er al even naar toe gegaan om een paar fotootjes te maken. En ik werd er net nog over gebeld door iemand van een reclamevakblad. Het valt echt op!"



Dit stond er voor christelijke protesten