Nieuws
Irritatie tussen Zalm en Van Nieuwenhoven
Van Nieuwenhoven bekritiseerde in de open brief de stijl van politiek bedrijven van Zalm. Ze haalt vooral uit naar het spaarloon, dat de VVD ineens wel wil behouden, en de korting die men wil doorvoeren bij de publieke omroep: "Nog maar een paar maanden geleden was je bereid het spaarloon af te schaffen, en nu moeten de kiezers geloven dat jij het, in tegenstelling tot het CDA, juist wilt behouden. Omdat je toch de schijn moet wekken van een zorgvuldige financiële dekking, tover je nu het volgende konijn uit de hoed: het afknijpen van de publieke omroep.".
Zalm heeft inmiddels, via ook een open brief, gereageerd. Hij schreef terug dat Van Nieuwenhoven zakelijke kwesties "denigrerend en insinuerend" behandelt. Ook herinnert hij haar eraan dat in het vorige PvdA-verkiezingsprogramma het spaarloon ook was gesneuveld. De open brief Van Nieuwenhoven kenschetst hij dan ook als "een blackout".
=tiepvaut=
[ Dit bericht is gewijzigd door Patrique ]
Maar het is vreemd dat de PVDA ook het spaarloon had willen laten vallen.
Ook vreemd is de opstelling van Zalm,eerst wel laten vallen en dan weer niet,lekkere ruggegraat toon je dan
quote:
Jeltje heeft gelijk, die Zalm is en blijft een achterbaks mannetje
Helemaal mee eens
[ Dit bericht is gewijzigd door ZHo3Rd ]
quote:
Jeltje heeft gelijk, die Zalm is en blijft een achterbaks mannetje
Helemaal mee eens
Net of dat jullie je hebben verdiept in Zalm\'s beleid. Laat staan dat je uitspraken kan doen over zijn karakter. N.B. Je ziet die man eens per week op de tv.... foto
[ Dit bericht is gewijzigd door tharula ]
quote:
Wat een zeikwijf die van Nieuwenhoven zeg. VVD heeft tenminste ene fatsoenlijke dekking, dat kan je van de PvdA niet zeggen. PvdA wou zelf ook het spaarloon afschaffen.
quote:
Die domme rode friesche koe is niets zonder haar achterban. Ze is dom en ongeschoold en zou het in een live debat het voor geen moment kunnen uithouden tegen welke lijsttrekker dan ook.
Wellicht zouden jullie eens moeten kijken naar wat er gezegt wordt i.p.v alleen te kijken naar wie er wat zegt.
Verder als reactie op dat Jeltje van Nieuwenhoven geen goede politicus is zou ik zeggen, kijk eens Den Haag vandaag, volg eens het vragenuurtje. Dan weet je dat ze uiterst fel en correct kan debatteren. Ik waardeer haar dan ook zeer als politicus. Mijn eigen voorkeur ligt bij de tegenpartij, maar dat neemt niet weg dat ik kan zien dat anders denkenden
zeker goed kunnen debatteren.
[ Dit bericht is gewijzigd door Martin_Jager ]
Ze was kamervoorzitter en bekritiseert nu de nieuwe coalitie om dingen die ze zelf hebben gedaan toen in de kamer en die nu verandert moeten worden.
quote:
Door Dlocks - dinsdag 29 oktober 2002 @ 20:01 (Unmodded)
Het is inderdaad zeer hypocriet en ongeloofwaardig te noemen wat de VVD nu doet. Van het ene op het andere moment 180 graden draaien. Maar ja, je moet toch ergens je kiezers vandaan halen.
quote:
Door Dlocks - dinsdag 29 oktober 2002 @ 20:03 (Unmodded)
Wellicht zouden jullie eens moeten kijken naar wat er gezegt wordt i.p.v alleen te kijken naar wie er wat zegt.
Dat doe ik. En ik zie dat die hypocriete PvdA, die nu zelf alle standpunten van rechts overneemt, ook 180 graden is gedraait om de kiezers terug te krijgen.
Maar een degelijk financieel plan heb ik bij de PvdA nog niet gezien. Bij Zalm wel. En dat financieel plan zie ik bij "Ja meneer Zalm, ik ga het met u niet over cijfertjes hebben want daar heeft u toch meer verstand van dan mij"-van Nieuwnhoven er ook niet aankomen. foto
quote:
Door Martin_Jager - dinsdag 29 oktober 2002 @ 20:05 (Unmodded)
Wie het nieuws een beetje gevolgd heeft weet dat Zalm het spaarloon niet meer wil afschaffen vanwege de vele negatieve reacties, mede vanuit zijn eigen achterban. Dit heet \'luisteren naar de mensen\'. Als je als politicus niet luisterd dan ben je bezig met achterkamertjes politiek en zeggen de mensen dat er nooit naar hun geluisterd wordt. Wordt er een keer wel geluisterd dan is het meteen weer \'een goedkope campagne stunt.\'
Je gelooft die onzin je die verkondigt toch zeker zelf neit hé? foto
Spaarloon wordt nu alleen maar behouden omdat er verkiezingen zijn, anders was het gewoon afgeschaft zoals in het regeerakkoord stond. Dat afschaffing niet populair was wisten ze op 15 mei ook al hoor. foto
quote:
Dan weet je dat ze uiterst fel en correct kan debatteren.
Totdat het over geld gaat en dan houdt haar kennis wel op.
Kan het onderhand afgelopen zijn met al dit gehannes en wil de echt politicus opstaan?
quote:
Dat doe ik. En ik zie dat die hypocriete PvdA, die nu zelf alle standpunten van rechts overneemt, ook 180 graden is gedraait om de kiezers terug te krijgen.
En? Dus? Betekent dat dan dat de inhoud niet klopt? Dat de VVD niet 180 graden draait. Dacht het niet... Btw, nu kijk je weer naar wie er wat zegt i.p.v van dat je kijkt naar wat er gezegd wordt foto
quote:
Maar een degelijk financieel plan heb ik bij de PvdA nog niet gezien.
Kijk op hun website of vraag hem aan, want die is er wel degelijk.
Dat Nieuwenhoven de cijfers niet uit haar hoofd kent wil nog niet zeggen dat er geen financieel doorberekend plan is foto
Ik heb die van de VVD ook nog nooit gezien. Kan ik nu aannemen dat die niet bestaat?
[ Dit bericht is gewijzigd door Dlocks ]
quote:
Die domme rode friesche koe is niets zonder haar achterban. Ze is dom en ongeschoold en zou het in een live debat het voor geen moment kunnen uithouden tegen welke lijsttrekker dan ook.
Die krijgt vast minpunten, maar misschien wel mee eens! Ben benieuwd hoe ze debateert.
achterbaks is ze iig wel, jammer alleen dat ze Zalm daar ook van beschuldigd!
=typo=
[ Dit bericht is gewijzigd door Ladon ]
quote:
Btw, nu kijk je weer naar wie er wat zegt i.p.v van dat je kijkt naar wat er gezegd wordt
Goh, al eens iemand proberen aan te vallen op zijn standpunt zonder te kijken naar wie het zegt foto
quote:
achterbaks is ze iig wel, jammer alleen dat ze Zalm daar ook van beschuldigd!
Jammer dat Jeltje van achterbaksheid wordt beschuldigd. Zalm heeft die titel terecht. Want hij is achterbaks.
quote:
Jammer dat Jeltje van achterbaksheid wordt beschuldigd. Zalm heeft die titel terecht. Want hij is achterbaks.
Niet mee eens, v.Nieuwehoven gaat ineens zonder echte aanleiding gigantisch met vervuilde modder gooien, ik vind het erg ongepast van haar...
Hierboven worden trouwens wel wat dingen over PvdA gezegt die Echt niet kloppen, zoals dat ze geen normaal economisch beleid hebben enzo...
quote:
Niet mee eens, v.Nieuwehoven gaat ineens zonder echte aanleiding gigantisch met vervuilde modder gooien, ik vind het erg ongepast van haar...
Ze was mischien wel erg recht door zee, maar ze zegt eindelijk wel waar het op staat.
Kom op die Zalm is ook een grote toneelspeler. Het is zo\'n kereltje die eerst de boel stiekem op stelten zet en dan roept "maar ik heb niks gedaan"
Zalm haalt wel op een zeer toevallig moment bakzeil met het nu plots niet afschaffen van het spaarloon. (gelukkig maar) Met de verkiezingen voor de deur.
Dat is nou net het soort politiek wat we niet wilden. De kiezer een koekje voorhouden.
[ Dit bericht is gewijzigd door Okselfris ]
quote:
Door Dlocks - dinsdag 29 oktober 2002 @ 20:23 (Unmodded)
quote:
Dat doe ik. En ik zie dat die hypocriete PvdA, die nu zelf alle standpunten van rechts overneemt, ook 180 graden is gedraait om de kiezers terug te krijgen.
En? Dus? Betekent dat dan dat de inhoud niet klopt? Dat de VVD niet 180 graden draait. Dacht het niet...
JvN beschuldigt de VVD en Zalm ervan iets te willen doen waar ze een paar maanden geleden nog op tegen waren. En zelf doen zij en de PvdA precies hetzelfde mbt integratie en veiligheid.
Dat heet hypocriet. En bovendien klopt het geen eens wat ze zegt want of Zalm zich werkelijk aan de belofte houdt, om het spaarloon te behouden, moeten we nog afwachten.
Alleen heeft Zalm wel een finaciele dekking voor zijn voorstel en JvN en de PvdA niet.
quote:
Btw, nu kijk je weer naar wie er wat zegt i.p.v van dat je kijkt naar wat er gezegd wordt
Zie Patior:
Goh, al eens iemand proberen aan te vallen op zijn standpunt zonder te kijken naar wie het zegt
quote:
Kijk op hun website of vraag hem aan, want die is er wel degelijk.
Dat Nieuwenhoven de cijfers niet uit haar hoofd kent wil nog niet zeggen dat er geen financieel doorberekend plan is
Ik heb die van de VVD ook nog nooit gezien. Kan ik nu aannemen dat die niet bestaat?
Dat plan is er idd wel degelijk, maar waar hun geld vandaan komt voor de nieuwe plannen mbt integratie en veiligheid kan ik niet zien.
En als politicus is het toch wel zo handig om de cijfers te kennen als je een debat aangaat. Anders is het lullen ala "de klok hebben horen luiden maar neit weten waar de klepel hangt".
[ Dit bericht is gewijzigd door ghettoman ]
"Gezien de verranderede situatie hebbik bsloten omn toch maer het leidirschap opm mun te nemun".
KOM OP WOUTER BOS,GA ERVOOR.
quote:
Goh, al eens iemand proberen aan te vallen op zijn standpunt zonder te kijken naar wie het zegt
In dit geval geen probleem. Hetgeen Van Niewenhoven zegt klopt gewoon. Wat iemand dan persoonlijk van Van Niewenhoven vindt is niet relevant.
Als Van Niewenhoven zou zeggen dat één plus één twee is heeft ze ook gelijk. Ongeacht de persoonlijke mening die je over haar kan hebben.
PvdA wijzigt plannen na val kabinet
(beiden staan hier zelfs op FOK)
PvdA moet weer van de daken gillen dat de VVD weer fout bezig is.
Het kindercola festijn in den haag gaat weer net zo hard door als voor de fortuyn-vete.
Stelletje kinderachtige knuppels, het kabinet is gevallen..... En echt niet alleen door de LPF
De interne problemen binnen de LPF zijn mede oorzaak, dat snap ik zelfs nog wel, maar het kabinet is uiteindelijk gevallen omdat de gevestigde partijen er maar niet over uit konden dat de mensen niet op hun stemden.
Ik wil best gaan stemmen in januarie, maar toch echt niet op de grote partijen... Doe mij maar een klein partijtje wat weinig belooft maar daar wel voor gaat. De "winnaars" zullen wel weer juichen bij het einde van de verkiezingen, maar voor mij is de hele nederlandse regering 1 grote verliezer..
Grootste draaikont PvdA geeft VVD de stempel draaikont. T moet niet gekker worden. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Remember Melkert toen hij erachter kwam dat ie met een 180 graden draai meer stemmen kon winnen. Weet niet meer precies welk debat dat ook alweer was, maar wel een vrij belangrijk debat.
[ Dit bericht is gewijzigd door Fe2O3 ]
quote:
Van Nieuwenhoven bekritiseerde in de open brief de stijl van politiek bedrijven van Zalm. Ze haalt vooral uit naar het spaarloon, dat de VVD ineens wel wil behouden, en de korting die men wil doorvoeren bij de publieke omroep: "Nog maar een paar maanden geleden was je bereid het spaarloon af te schaffen, en nu moeten de kiezers geloven dat jij het, in tegenstelling tot het CDA, juist wilt behouden.
hahahaha
19:27 PvdA: veiligheid en integratie speerpunten
quote:
Door markvleth - dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:54 (+1 - Normaal)
Jeltje heeft gelijk, die Zalm is en blijft een achterbaks mannetje
Hierbij danken wij markvleth voor zijn immer kritische houding t.o.v. zijn altijd zo idolaat bejubelde PvDA.
quote:
Door markvleth - dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:02 (+1 - Normaal)
quote:
achterbaks is ze iig wel, jammer alleen dat ze Zalm daar ook van beschuldigd!
Jammer dat Jeltje van achterbaksheid wordt beschuldigd. Zalm heeft die titel terecht. Want hij is achterbaks.
En we hebben er nog 1.
quote:
Door Dlocks - dinsdag 29 oktober 2002 @ 20:23 (+1 - Normaal)
...
Dat Nieuwenhoven de cijfers niet uit haar hoofd kent wil nog niet zeggen dat er geen financieel doorberekend plan is
Melkert> Voetnoten meneer fortuijn, voetnoten.
[ Dit bericht is gewijzigd door kEUS ]
En dat doet het leuk voor de verkiezingen.
Dat mens hoort gewoon achter het aanrecht thuis.
quote:
zou alleen geïnteresseerd zijn in "de ordinaire invalshoek van het geld."
* Sorcerer8472 kijkt naar VVD
Is dat niet waar dan? foto
quote:
De open brief Van Nieuwenhoven kenschetst hij dan ook als "een blackout".
Zijn gedrag, en trouwens zo ongeveer de hele VVD die opeens het spaarloon willen behouden, als kiezersbedrog foto
Reactie Gerrit Zalm op open brief van Jeltje van Nieuwenhoven
De zogenoemde "open brief" van mevrouw van Nieuwenhoven aan mij doet het ergste vrezen voor de verruwing van omgangsvormen in het politieke debat. Twee zakelijke kwesties - spaarloon en publieke omroep - worden gebracht in een walm van insinuaties en denigrerend taalgebruik.
Een bloemlezing uit de brief van mevrouw Van Nieuwenhoven: \'jouw pokerpartij\', \'je bent boos en gekwetst\', \'je had ze klemgezet\', \'onrust verzekerd\', \'iets te knap het spel gespeeld\', \'het volgende konijn uit de hoed\', \'geloof niet dat jij in zo\'n discussie bent geïnteresseerd\', \'voor jou geldt alleen de ordinaire invalshoek van het geld\', \'een sterfhuisconstructie waarmee je een paar zetels winst wilt halen\', \'is voor jou dan alles een spel\', \'een spel van behagen\', \'onruststoken en stemmingmaken\', \'van uitruilen en uitspelen\'. Zo\'n stijl is de Partij van de Arbeid en - alle andere politieke partijen - onwaardig.
Ik beperk mij tot een zakelijke, inhoudelijke reactie over het spaarloon en de publieke omroep. Het spaarloon zou volgens de verkiezingsprogramma\'s van CDA, VVD en PvdA - zoals doorgerekend door CPB - worden afgeschaft. Het is dan ook niet vreemd dat dit in het strategisch akkoord zo werd opgenomen. Door de vele reacties uit de bevolking en - meer recent - door een dringende oproep van sociale partners ontstond er bij de politieke partijen twijfel of deze afschaffing wel doorgezet moest worden. De PvdA viel denk ik als eerste het eigen verkiezingsprogramma af en ook de LPF uitte publieke twijfels over dit onderdeel van het strategisch akkoord. De VVD pleitte pas voor handhaving van het spaarloon nadat dekking was gevonden voor de 800 miljoen euro die handhaving zou kosten. Die dekking heeft niets te maken met de publieke omroep maar wel met een nog onaangewende reserve voor lastenverlichting van 500 miljoen en 300 miljoen beperking van andere lastenverlichting (levensloopregeling en arbeidskorting).
Bij de publieke omroep is de VVD al langer een kritische kijker. Alle voorzieningen die uit belasting en premies worden betaald worden regelmatig doorgelicht op taken, doelmatigheid en transparante financiële verantwoording. Dit lijkt bij de publieke omroep verboden. De publieke omroep is een groot goed voor zover die inderdaad informatie, cultuur en educatie brengt en het een platform voor levensbeschouwing en het vrije woord is. Kern van de discussie is nu juist dat in onze ogen de publieke omroep ook geld spendeert aan allerlei programma\'s die niet daaraan voldoen. Daarnaast is ook een kritische benadering van de doelmatigheid op z\'n plaats zoals we die ook sinds jaar en dag nastreven bij andere taken als zorg, onderwijs en veiligheid. De waarde van de publieke omroep is te groot om die van enigerlei kritische benadering uit te zonderen.
28 oktober 2002
PvdA: geen duidelijke, volledige veiligheid/allochtonen-beleid, nu aangescherpt is dus totaal geen kiezersbedrog of draaikonterij, maar een bewijs van zelfkritiek.
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
Pim is er niet meer om te demoniseren dus nu is Gerrit aan de buurt.
Wanneer leert liks nou eens normaal te debatteren? Dus zonder beledigingen, zwartmaken en al die ellende.
Goed idee van Zalm om de publieke omroep eens aan te pakken. Daar gaat ons geld naartoe wat voor andere dingen gebruikt kan worden.
De commerciële TV betalen we helemaal niets exta\'s voor.
Als de NOS rechten voor sport koopt gaat dat van ons belastinggeld, als een commerciële zender dat had gedaan had was dat niet van ons belastinggeld betaald en hoefden we ook niets exta\'s te betalen.
De publieke zenders kunnen we beter opdoeken, of commerciëel maken, kunnen ze op eigen benen staan en hoeven ze niet betaald te worden van onze belastingcenten.
Het spaarloon nu niet afschaffen komt gewoon omdat de VVD naar het volk luisterd.
Het was in het regeerakkoort afgesproken dus dan kan je er niet onderuit.
De VVD heeft veel E-mails ontvangen van mensen die het er niet mee eens waren.
Dus toen ze een manier hadden gevonden om het niet af te schaffen (en dus iets anders om op te bezuinigen) kon het blijven.
PVDA is gewoon bang dat ze hun linkse propaganda (o.a. NOS) kwijtraken.
quote:
Het is inderdaad zeer hypocriet en ongeloofwaardig te noemen wat de VVD nu doet. Van het ene op het andere moment 180 graden draaien. Maar ja, je moet toch ergens je kiezers vandaan halen.
De VVD laat juist zien dat ze naar de mensen luisteren. Ze hebben ontelbaar veel mailtjes gehad van mensen die graag wilden dat het spaarloon bleef, dus hebben ze geprobeerd ergens anders op te bezuinigen (o.a. de publieke omroepen, waarover Jeltje kwaad werdt omdat de NOS het propagandakanaal van de PVDA is) zodat het spaarloon kan blijven, en dat is gelukt.
Het is dus niet zomaar een draait maar een draai omdat het volk het wil, en er is ook echt onderzoek gedaan voor de draai.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken