Spider-Man: Shattered Dimensions

Één voor allen, allen voor één
Alhoewel elke Spider-Man anders is zal de besturing voor elke Spider-Man hetzelfde zijn. Spider-Man kan in de levels rondrennen, slingeren, klimmen op muren en verschillende vijanden in elkaar slaan. Hoewel de verschillende Spider-Man een sterk punt van het spel zijn door de diversiteit die het oplevert is helaas het level-design in een klein opzicht van mindere kwaliteit.

De levels zijn soms erg krap waardoor het moeilijk wordt lekker rond te slingeren of om over muren heen te kruipen omdat de camera dan wat raar doet. Daarnaast zijn de levels erg linear en zijn ze verhalenderwijs allemaal hetzelfde: schurk vindt stuk tablet dat hem sterker dan ooit maakt, Spider-Man achtervolgt deze schurk door het level en ondertussen zal je de schurk drie tot vier keer moeten verslaan, een aantal burgers moeten redden alvorens je bij het eindgevecht komt waar je schurk op volledige kracht is.

Elk level kent een eigen schurk die je zal bevechten en het zijn geen onbekenden van Spider-Man, wat dacht je van The Sandman, Electro, Vulture, Doctor Octopus en nog meer bekenden, elk respectievelijk in een versie voor de dimensie waarin je speelt. Dit is wel heel leuk gedaan want elke vijand heeft verschillende krachten waardoor elk gevecht met een verschillende baas anders is.

Spider

Alhoewel de levels zeer herhalend zijn in de volgorde wat je allemaal doet is de actie in de levels spectaculair. Elke Spider-Man kan behoorlijk goed vechten en door vijanden te verslaan krijg je punten. Met deze punten kan je weer nieuwe aanvallen kopen of bijvoorbeeld je health-meter wat groter later worden. De meeste upgrades die je koopt zijn voor alle vier de Spider-Mans en sommigen zijn alleen voor één specifieke Spider-Man.

Het vechten gaat heel makkelijk en vloeiend, door bepaalde combo's uit te voeren vlieg je al snel van hot naar her in een gevecht terwijl je vijanden knock-out slaat of mishandelt met je webvloeistof. Soms zal je zelfs bij een baasgevecht overschakelen op een first-person gezichtsveld en zal je van dichtbij de klappen uitdelen wat erg goed en spectaculair gebeurt.

Opdracht vervuld
Naast al het geweld in het spel zijn er per level ook een aantal opdrachten, deze zijn alleen niet heel erg spectaculair maar toch net een leuke toevoeging. De opdrachten zijn vaak in de trend van versla vijf vijanden op die manier of versla die groep vijanden binnen een minuut. Deze opdrachten zijn, mocht je er één niet gehaald hebben, later opnieuw te behalen door de levels opnieuw te spelen. Als je een opdracht behaalt dan krijg je een aantal punten erbij waarmee je weer nieuwe upgrades kan kopen. Mocht je van dit soort opdrachten houden, dan heb je geluk want er zitten er 180 in het spel. Mocht je er niet van houden dan kan je ze ook negeren.

Spider

Spider-Man: Shattered Dimensions is een spel dat je hooguit een uur per dag zal spelen omdat de herhaaldelijkheid van de levels dan wel je neus uitkomt. Gelukkig is de actie in de levels wel erg goed en is het ook nog eens leuk om 50+ combo's uit te halen met de verschillende vijanden. Spider-Man is in de strips altijd al een held geweest die veel sarcastische en rare grappen verteld tijdens gevechten, dit zie je ook goed terug in het spel, wat erg leuk is gedaan.

Op de medium-moeilijkheidsgraad zal je het spel in ongeveer tien uur uitspelen, dit is nog te rekken met de opdrachten en het in elkaar slaan van vijanden. Maar helaas zonder enige vorm van multiplayer zal ook dat op een gegeven moment niet meer aantrekkelijk zijn.
Met deze Spider-Man is een zeer goede stap naar de toekomst gezet voor toekomstige games en ik hoop zeker meer te gaan zien.

Cijfer
+ Actie