Rayman Raving Rabbids 2

Toch zijn er ook een paar mindere punten aan RRR2, afgezien van het wat lage aantal minigames. Voornamelijk de graphics hadden een flinke oppoetsbeurt kunnen gebruiken, wat zeker getuige grafische toppers als Super Mario Galaxy binnen bereik ligt. In plaats daarvan zijn de spellen zelf min of meer van dezelfde kwaliteit als het vorige deel, maar zijn vooral de intro-filmpjes van elk spel van zéér wisselende kwaliteit. Waar deze in het vorige deel van consistent goede kwaliteit waren en je een grappige eerste blik in het spel gaven dat je op het punt stond te gaan doen, zijn deze in RRR2 in sommige gevallen prachtig, maar in andere gevallen ook werkelijk spuuglelijk. Het intro-filmpje van een spel waarin je moet vechten om de spiderman te zijn en te mogen webslingeren deed mij even twee keer kijken of ik niet op een of andere manier de CD in mijn Nintendo 64 had gepropt. Het is begrijpelijk dat Ubisoft een kleiner budget heeft voor een game die maar op één console en één handheld uitkomt, in tegenstelling tot de vele consoles waar het vorige deel op uitkwam, maar dan nog hoeft men niet zo iets lelijks en tenenkrommends achteloos in deze game te stoppen. Erg jammer dat men hier een flink aantal punten heeft laten liggen.
Gelukkig is het geluid wel nog steeds van denderende kwaliteit: de kinderachtige deuntjes, de irritante stemmen van de Raving Rabbids, het geblèr, de geluiden die uit je WiiMote-luidspreker komen als je Dial R for Rabbid speelt waarbij je moet bellen met je WiiMote, die je het gevoel geven daadwerkelijk te bellen: alles is tot in de puntjes verzorgt.

Op de lange termijn is Rayman Raving Rabbids 2 toch iets minder boeiend dan zijn voorganger. Hoewel de minigames erg vermakelijk zijn op een enkele misser na, denk ik toch dat het gebrek aan diversiteit in de hoeveelheid en het soort spellen op den duur ervoor zal zorgen dat je de games wel kent en wel weet hoe het allemaal moet. Toch is het een spel dat je regelmatig uit de kast zult pakken als er weer eens iemand langskomt die het nog niet heeft gespeeld: de spellen zijn zo hilarisch en origineel dat niemand dit stoïcijns langs zich zal laten gaan.

Naast de trips en de highscore-mogelijkheden en natuurlijk de FPS-levels, die dit keer spelen in prachtige gefilmde omgevingen (konijnen schieten terwijl je naar een video van de Eiffeltoren kijkt, kan het nog beter?!), zijn er nog meer opties gestopt in RRR2. Zo kan je je highscore via Nintendo\\\'s Wifi Connection uploaden naar een server en daar je ranking bekijken die ieder uur ververst wordt. Ook kun je je eigen konijntjes aankleden met meer dan honderd kledingstukken, accessoires en hoofddeksels; je kunt dus spelen met je favoriete Ninja-Pirate met Teenage Mutant Ninja Turtle schild. Hoewel dit een vrij kleine toevoeging lijkt, is het toch wel erg gaaf om met een Assassin\\\'s Creed-konijn rond te rennen op een Football-veld of in een Heidi-kostuum in bier te rochelen.