NHL 07

Allereerst biedt het spel een behoorlijk traag reagerend menu! Na het indrukken van een knop kan het seconden duren voordat de submenu\\\'s tevoorschijn komen. Dit valt de laatste tijd wel vaker op bij de EA PSP games en NHL 07 is hierop geen uitzondering. De achtergrondmuziek tokkelt wel door, maar regelmatig loop je je te ergeren aan de enorme sloomheid waarmee het spel zich presenteert. De sport beoefenen zelf is natuurlijk vele malen belangrijker dan een menu, maar leuk is anders.

De handleiding bestaat uit twaalf pagina\\\'s waar er maar zeven over het spel zelf gaan. De rest is disclaimers en standaard bla-bla, dus daar heb je niet al te veel aan. Achterop vind je de registratiecodes om de game online te registreren en eventueel hints en cheats te mogen ontvangen.

De autosave feature die je in het begin hebt aangezet voor de handigheid gaat je ook geen blijdschap geven. Heb je opties of instellingen bekeken en ga je van submenu naar hoofdmenu, dan wordt er elke keer weer automatisch gesaved, ook al heb je niets veranderd! Saven op memory stick is nooit echt vlug geweest op de PSP en dus kun je al snel een enorme hekel krijgen aan het raamwerk waarin NHL 07 zich presenteert.

Het menu ten spijt, de opties en selecties zijn indrukwekkend. Je komt elk officieel team tegen en in bijna elk stadion is een wedstrijd te spelen. Verder kun je met behulp van de infrastructure multiplay (= via WiFi router en internet) de actuele speelroosters ophalen zodat de echte hockeyfan altijd de laatste status weet van elk team. Let\\\'s start!

Je kunt kiezen uit een officiëel toernooi met de actuele tourdata of een eigen schema op te zetten. Verder kies je natuurlijk je team en de spelers en ook managen behoort tot de mogelijkheden. Deze manager is leuk om er bij te doen, maar biedt weinig diepgang. Aan het begin van het seizoen worden een paar doelstellingen opgedragen die variëren van verbeteringen in het team (nieuw talent aanspreken) tot veel geld verdienen. Het vertrouwen van de teameigenaar is van te voren in te stellen als moeilijkheidsgraad. Hoe beter het vertrouwen hoe meer upgrades er beschikbaar zijn.

Verder zijn er (oude) minigames beschikbaar waarbij je kunt kiezen uit Free For All of Shoot-out. De laatste houdt in dat één speler tegenover doelman staat en je gewoon moet proberen zoveel mogelijk pucks in de goal te krijgen. Bij Free For All kunnen tot maximaal vier spelers elkaar proberen te overtroeven op het ijs.

Heb je hier allemaal geen zin in, speel dan een quick game waarin je twee teams en het stadion kiest en meteen van start kunt. De teams komen het ijs op en de actie kan beginnen! Let\\\'s go already!