Tenchu: Time of the Assassins

In praktisch alle missies is het de bedoeling dat je snel en onzichtbaar bent voor de vijand. Je sluipt langs muren, zwemt onder water en leidt eventuele vijanden zoveel mogelijk af. Linksonder in beeld is je gezondheidsbalk samen met een waarschuwingsmechanisme dat je vertelt of vijanden je hebben opgemerkt of niet. Voordat je een missie begint kies je welke wapens en items je mee wilt nemen. Deze bestaan uit vergif om in voedsel te doen tot de supercoole ninjawapels zoals sterren en zwaarden. Elk character heeft zijn eigen stijl en wapens om op de verschillende vijanden los te laten.

<\/center>

Alleen zie je alle vijanden veel te laat! Je kunt amper een paar meter vooruit kijken en de camera pakt totaal verkeerde hoeken. Deze frustraties worden nog veel erger als je merkt dat er aan de graphics en de vijanden nagenoeg geen aandacht is besteed. Nietszeggende namen als Ninja #1 en Samurai #2 tesamen met slecht ingesproken stemmen. Bij het einde van missies komt het regelmatig voor dat er een dialoog gaande is tussen jou en het doelwit, wat dan weer niet gesproken is, maar met platte tekst wordt getoond.

<\/center>

Het is mogelijk rondom je heen te kijken, maar dat kan dan alleen weer als je stilstaat. Begin je te lopen (want rennen maakt veel geluid), dan gaat de camera weer totaal zijn eigen ding doen. Erg veel voldoening haal je dan ook niet uit het succesvol volbrengen van missies.